• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

AM
    aah, vad skönt att höra. Nötcremen får undernärda barn i u-länder.

• fru AM

Jag hade en nidblödning med Livia. En skvätt vanligt rött blod. Men det kan säkert se olika ut (Beroende på när på dygnet den kommer - om det hinner koagulera inna det kommer ut t ex)

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-04-09 10:14:08 följande:
    AMaah, vad skönt att höra. Nötcremen får undernärda barn i u-länder.
    Annars är ju nötcreme väldigt gott ... Men kanske kan ge bort "Nötcremebeviset" tillsammans med en burk nutella (om barnet är lite äldre och INTE nötallergiker)
  • Telis

nenne, ja det är lustigt det där. Jag har hört flera som tycker att dom blivit så snorkigt bemötta i Paris men det har aldrig hänt mig trots att jag har varit där många gånger fler än i Spanien.

• fru AM

Jag har lite svårt för Paris faktiskt. Ni kanske tror jag är galen nu men jag tycker det är svårt att hitta god mat i den staden ... Italien är mitt favoritland. Där är de trevliga också, även om man inte kan språket. De är ju rätt dåliga på engelska och de möter en gladeligen på halva vägen.

• Fru E

Nenne-dag 22 idag så antar någon gång i slutet av nästa vecka kommer tanten.
    De vanliga spottingsen brukar vara precis som dina bruna bromsspår och lite grejs. Men de här är inte alls lika bruna eller grejsiga utan mer som vanliga flytningar med inslag av lite brunt så vet inte vad det är. Hehe attans vad man skriver om allt här . Jag tror att jag har lite känsliga slemhinnor denna och förra månaden vilket märks när man rider på pållen så det kan vara en irritation med eftersom frekvensen på ridning är relativt hög

• Fru E

Tack för receptet Tellis! Kanske ska baka det nu till påsk

• Telis

Tinga, SJ har fortfarande kvar billiga biljetter men dom släpps 90 dagar innan och då går dom åt fort. Jag kollade på X2000 från din stad lördagen den 4 juli - om du åker avgång 7.28 och hemresa 18.21 så skulle det kosta 408 kr i första klass (och 542 i andra klass ). Som hittat va?

• Telis

fru AM skrev 2009-04-09 10:19:01 följande:

Jag har lite svårt för Paris faktiskt.
    Ja men det är ju det jag försöker säga hela tiden - allt sånt där är personligt. Dessutom gillar jag att vara lite motvals, jag föredrar tex tepåsar framför lösviktste, jag gillar inte sushi och jag vägrar att titta på melodifestivalen.
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare