• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telemarkgrrl

Åh, AM, det hade varit jättetrevligt! Men jag har en dejt med två kollegor om en halvtimme.

• Piggelin1

Telis & EA - ni får inte fresta så!! Dumlekakor, cupcakes med ALLT som jag gillar (kan man få receptet?), fluff osv... Jag DREGLAR...

Var & lämnade Amanda på dagis kl 10 idag & fröknarna tyckte att det gått så bra hittills, så de tyckte att jag skulle åka iväg & fixa ngt ärende/åka hem & komma tillbaka vid tolv när hon ätit lunch där för första gången Såvida inte ngt händer förstås/hon blir ledsen, då ringer de mig på mobilen - gissa om jag har mobilen liggande typ 10 cm från där jag är hela tiden... Kändes helskumt & fick rentav lite ont i modershjärtat när jag åkte därifrån

Muggles, Villervalla-jackan kikade jag också på, fast den röda varianten (förstås... ), men så föll jag pladask för NameIt-jackan, så det fick bli den istället.
    Kul att ni kommer ut till huset på söndag förresten! Välkommen till kaoset

Fin Ikea-säng - tror att jag sett den hos en kompis i deras gästrum. Vi tänkte att vi börjar med växasängen som mannens kompis erbjudit oss, så får vi se hur det utvecklar sig.

Fina knulltofflor, AM!

Hmm, var det ngt mer jag skulle kommentera... Måste ju passa på - ikväll (senast) blir jag bredbandslös tills dess att det är up & running i huset Enligt leverantören ska det funka på måndag, men vågar inte tro på det innan det de facto är så...

Just det - Muggles igen - tack för tipset om brasommarmobler.se Har sett deras annonser i GP & igår kom jag äntligen till skott & kollade in deras hemsida - verkar som om de har massor där! Tror att vi ska kolla runt ganska snart - medans utbudet fortfarande är stort såhär i början av säsongen.

Hmmm, borde nog packa lite fler grejor nu...

• Piggelin1

Koko - vad mysigt med sparkar! När är det nu som du har BF?

AM - gröna kulor & liknande gele-/marmeladgodis är typ det enda godis jag inte gillar - bläää - annars slinker det mesta ner....

• Piggelin1

Mera intresseklubben antecknar - nu har Amanda sovit sin sista natt i lägenheten! Efter dagis idag åker jag ner till mina förädlrar & lämnar henne där tills imorgon, så slipper hon allt stöket när möblerna ska flyttas...

Packa var det...

• MSW

Piggelin: Oj vad spännande, stor tjej du har som ska var själv på dagis!

Själv går jag heller inte långt från telefonen! Väntar på att "mannen med huset" ska ringa och bestämma tid på söndag, rörmokaren ska ringa innan han kommer hit och viktigast av allt, kompisarna är på BB då vattnet hade gått igår natt, och hade det inte kommit igång efter ett dygn skulle de sätta igång SÅ JAG TYCKER DET BORDE VARA "FÄRDIGT" SNART!!

• Fru E

Tellis-jamenvisst har jag provat fluff!!!! superenkelt att göra och såååååå gott! Du kan i princip smälta ner vad som helst, nougat, geishachoklad, salta fiskar mmm. Viktigt är bara att låta det svalna ordentligt innan man vispar, helst över natten i kylskåpet.

Angående ÄL, det jag hade svårt att förstå var varför det var så självklart att man inte hade ÄL bara för att cykeln varierar sin längd...........dagarna från ÄL till tant brukar ju vara som Lappis säger 14 men dagarna innan ÄL kommer kan ju variera. Det jag har hört innan är att det är att cykeln kan variera upp till en vecka och det räknas till "normalt" dvs att man oftast har ÄL ändå.......men jag vet inte..........

Ore-recept kommer inom kort!

• Ore

MSW: Hur går det förresten med "projekt A:s sovande"?

• Fru E

Botten till cupcakesen i vanliga muffinsformar:
    www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=625063

Hallonmoussen:
    3 dl hallon
    4 msk strösocker
    1 dl mild naturell yoghurt
    4 st gelatinblad (el. 2 tsk pulver + 2 msk vatten)
    1 dl vispgrädde

Blötlägg gelatinbladen. Mixa hallon och socker mer stavmixer. Tillsätt yoghurten och mixa lite till. Smält gelatinet i vattenbad el i micron. Häll ner det smälta gelatinet i hallonmixen och mixa lite till. Vispa grädden till ett fast skum och vänd ner i hallonkrämen. Fördela på tårtbotten och låt stelna i kylskåp ca 2 tim.

Vit chokladmousse:
    150 g vit choklad
    1 ägg
    2 dl vispgrädde
    1 dl kesella
    Smält den vita chokladen över ett vattenbad. Låt svalna lite, rör kraftigt ner ägget i chokladen. Blanda i kesellan. Vispa grädden hårt och vänd till sist ner denna i smeten. Låt stelna i kylskåp

Lemoncurdgrädde:
    Vispa helt enkelt vanlig grädde hårt och häll ner valfri mängd med lemoncurd i.

• nennesjuttioåtta

Alltså det där med Fluff hade jag totalt missat, trodde det var marshmallowskrämen ni pratade om. MY GOD! Smält zoobilargeishawhatever och grädde, AAAAH! Men ska man vispa grädden först och sen vända ner det där andra eller?

• nennesjuttioåtta

låter som ett projekt för påskfikat hos svärföräldrarna.
    Vad ska man ha det på? Vanliga cupcakes eller?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare