• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

nenne - Jajks, peruker?!!

Hej cicci!! Skönt att ni mår bra igen!

Vi köpte våra utemöbler på Bauhaus. En teakgrupp till ett bra pris. MEN, det de inte sa till oss (för dåligt säljargument såklart), är att de är rätt dåligt oljade, så man bör olja möbeln ordentligt innan man ställer ut den. Gärna behandla med boracol också så man slipper svartmögel. Våra möbler står dock helt oskyddade hela sommarsäsongen.

nenne - Hahaha, ja, då är det bäst ni räddar stackars syrenen. Du ser om den har några knoppar, för de sätts redan på hösten (därav ingen blomning om man beskär på våren)!

Ore - Det jobbiga var att gå nerför trappan till källaren där själva maskinen står... För att inte tala om när jag skulle tillbaka upp igen.

Dagens tv-rapport: Tittar på Oprah som har mattema idag. Mycket om överviktiga barn och felaktiga uppfattningar om vad som är nyttigt. Riktig skrämselpropaganda och rätt obehagligt, men antagligen väldigt nyttigt för amerikanerna (japp, där kom mina fördomar fram).

• MSW

Funderar på en sak, saffransbullarna med vitchoklad är så väldigt goda, så jag funderar på att göra det med vetebullsdeg ist och bjuda på på min födelsedag, tror ni (kanske liten ffa för recept är väl ditt från början?) att det funkar?

• Fru E

Idag är det freeeeeeeeeeeeeeeeeeeedag tjejer och solen skiner

Hade tokmycket att göra igår och sedan kom pappa ner på kvällen för att sova över till idag.

Igår var jag hos fabror gyn för ett litet samtal och koll. Jag vet inte om jag blev så mycket klokare av allt han sa men lite iaf. Glömde naturligtvis att fråga om spottingsen som kom efter tanten men men. Han föreslog iaf att vi skulle göra ett VUL eftersom jag var på dag 15 för att se om ÄL var på g, vilket jag tyckte var ett jääääätebra förslag . Båda äggstockarna såg finfina ut med flera äggblåsor i olika storlekar vilket tydde på att ÄL var i intågande. Han kollade även snigelslemmet vid livmoderhalsen och det tydde med på ÄL , förklarade det så roligt med att innan ÄL är flimmerhåren som en stor trasselsudd och sen när det är ÄL så rätar de ut sig så det blir som en motorväg in för simmarna .
    Summan av kardemumman är att jag, på hans förslag, ska ta ett blodprov på dag 21 för att se om jag har ÄL även utan piller vilket jag är relativt säker på att jag har och även VUL:et visade. Så jag är glad

Blev dock inte riktigt klok på att han menade på att eftersom min cykel varierade mellan 28-35 dagar innan så tydde det på att jag inte hade ÄL varje månad........men visst kan man ha ÄL på dag 14 ena månaden och dag 18 nästa utan att det är något "fel"????? Blev lite snurrig där, men men

Nenne-be att få mirakelpillret mot svamp från gyn om du inte blir av med svampen så slipper du smörja och greja. Mina slemhinnor brukar inte tycka om svampmedlet........

• _koko_

Ore - Jag gillade också den första bäst. Är det Siemens som gäller? Annars säger min kompis (som är väldigt insatt), att Siemens är först med det senaste, men bosch är mer för pengarna (De tillhör samma koncern).

• MSW
    Lapinette skrev 2009-04-03 10:28:39 följande:
    MSW - min tempkurva var superfin i höstas (stolt)! Fast å andra sidan så hjälpte det mig inte till graviditet. Dock tycker jag det är bra och en av anledningarna till varför jag fortsatte tempa vid utomkveds - för man vet när ÄL har varit och kan då räkna ut sin mens. För mig var det ju lite svårt ibland och veta om det var en utomkveds värk eller mensvärk som jag hade.
    Ja, när det funkar som det ska verkar det väldigt smidigt, och man får bra kontroll på cykeln..
  • Fru E

MSW-jag tror det funkar alldeles utmärkt med vit choklad i vetebullsdegen med, kanske lite nötter till för att bryta av chokladen??? Eller kardemumma kanske

• Fru E

Jag gjorde cupcakes till tjejerna på AW:n i onsdags, mums!
    Kladdkakebotten, hallonmousse, vit chokladmousse och en virvel på toppen med lemoncurdgrädde

• Lapinette

EA - normalt säger man att perioden mellan ÄL och mens är densamma så men att dagarna innan kan variera. Jag har en cykel mellan 28-31 dagar (med vissa avvikelser efter IVF) och har hittills alltid haft ÄL (de gånger vi kollat VUL, vid insemination, vid "kissa på stickan", IVF etc.).

• Telemarkgrrl

EA, din lilla bakgalning , har du provat att baka med fluff någon gång? Jag är väldigt nyfiken på att prova men har inte gjort det än.

• _koko_

EA - Vad bra!!! Skönt att bli kollad nu. Har dålig koll på det här med ÄL och oregelbundna cykler, men helt orimligt kanske det inte är? Allt som avviker från normalfallet (dvs 28 dagars cykel med äl på dag 14) verkar ju kunna ställa till det...

MSW - Jag har inte gjort saffransbullarna, men spontant låter det nästan ännu godare i vanliga bullar.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare