• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Mindre vaknade - eller väcktes snarare - och hade över 39 graders feber. Sjuk - igen!

Vi får nog sluta simma och gå på öppna förskolan. Fast hon har ju så roligt på båda. Svårt val.

• fru AM

Piggelin: fint hus! Har svarat!
    Kom bara på att liknade möbel borde finnas på Bruka-butikerna också ...

• fru AM

Liten: De ska ju vara sjuka ofta! De bygger upp immunförsvaret. Fast det är klart att det är jobbigt! Kram!

• Liten med Mindre

AM - fast jag läste om någon läkare igår som inte alls tycker barnen "behöver" vara sjuka så mycket före 3 års ålder. Något med att immunförsvaret inte mognar tillräckligt innan dess.

Fast buden är ju alltid olika. *Vem ska jag tro på tro på tro på när...*

Nåja, vi kan inte stänga in oss. Och jag vill att hon får vattenvana, samt tycker att hon kan få fortsätta gnaga kottar, stenar, sand o pinnar om hon känner för det.

• fru AM

De blir väl så sjuka som de behöver ... typ?

• nennesjuttioåtta

Grodan
    Tack för tipset förresten!

vet inte vad jag tänkte kommentera mer.... lite tomt i huvudet. Vi försov oss lite i morse och har fortfarande inte kommit ikapp mentalt, skulle gänra fortfarande ligga kvar och tryna med mannen. Äntligen är det snart HELG! WOHOO!

• Ore

Muggles: Håller med om att rött är snyggt till svart och vitt! Tycker du att rött blir för mycket så funkar ju vinrött jättebra. Vinrött och beige (tänker på gardinerna i mitt förrförra kontor...)

Bunkrade upp med litet mellanmål att ha på jobbet, när illamåendeatacker sätter in. Efter en liten burk youghurt och två riskakor mådde jag bättre. Sedan blev jag erbjuden en bit semletårta, och det tyckte pyret tydligen inte om

Ska kolla in den salladen du skrev om AM (för det var väl du? Eller var det koko?)... Om mitt pyre föredrar att jag äter nyttigt så kanske den kan vara något för mig?

Nu tänker jag överge jobbhögarna i förtid, och åka hem... Riskerar klagomål imorgon, från ekonomiavdelningen via chefen, men fördelen att ha outat min graviditet till chefen är ju att jag kan säga att jag var fruktansvärt illamående efter att ha suttit i möte hela em, och så får han hitta på en annan orsak :-

Är det någon mer än jag som haft problem med jobbmöten och illamående? Vad gör ni då? Behöver litet tips och råd...

• Page

Ore, har du provat Postafen eller Lergigan? Båda kan fungera vid illamående. Dock blir man lite trött av dem i början.

Åh, pratar ni färg?! Jag är också helt sjuk efter grönt nu. Det började för några år sen med limegrönt, men nu har det spridit sig till alla möjliga nyanser av grönt. Gärna blandat ska det vara.

Tillbaka från trädgårdsrensning. Oj, vad det är mycket att göra där ute! Jag hade hoppats på att löven på gräsmattan skulle försvinna på något mirakulöst sätt...självklart uteblev miraklet. Ska köpa några ton med bark i vår, så jag slipper rensa ihjäl mig.

• MSW

Sitter här med en förkylning som började märkas i natt och som blivit värre och värre under dagen känns det som! Känns mest i svalget och ögonen, men även lite rinn i näsan! A har varit snorig ett tag nu, så det är väl därifrån det kommer!

Annars sitter jag och väntar på att maken ska komma hem (jobbar över) så vi kan äta!

• JustMeAndMyLove

Jag jobbade ett hlavår på dagis och tro att man ölska föräldrar som var noga med märkningen :D Gjorde att allt gick MYCKET fortare och man slapp skicka hem ungar i fel kläder :P

fru AM skrev 2009-04-02 14:35:04 följande:

Piggelin: Varsågod för märkningstips - jag förtydligar: märk ALLT! Alla plagg får fötter när de kommer till dagis. Jag märker som sagt även nappar och strumpor.Strumpor genom att tex skriva namnet med märkpenna direkt på strumpan, alternativt stryka på märklapp från exempelvis www.namnlappar.se/namnlappar.se/Ragsockorna har jag märkt genom att sy på en ögla av ett bomullsband som jag skrivit namnet på med märkpenna. Bläckpenna går också bra - men brukar blekna ganska fort.
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare