• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW
    BrudSommar2006 skrev 2009-04-02 10:57:44 följande:
    MSW, vad du har planterat, hos oss hoppar vi mellan snödrivorna fortfarande men jag har faktiskt sett en snödroppe (1)!
    Allt jag har planterat är sådant som ska förgros inomhus, men snö har vi ingen längre (och hoppas att det är slut för denna säsongen)..
    Jobbigt med Iris!
  • Frejis

Tycker att Iris verkar vara en smart tjej!

A M - du får ligga på en filt i stället

Tycker att vi också borde ha en plan B ifall det är jättekallt i början av maj *säger en som alltid fryser och sedan blir förkyld*, men bara för att jag sade det kommer det att vara +20.

• MSW

Nu har jag pratat med killen som har huset med eternitplattor jag pratat om innan.. Förmodligen ska vi titta på det på söndag, han skulle höra av sig! han sa också att det varit någon annan och tittat på det! Förutom att han frågade om vi var händiga och jag tyckte att han sa hemliga och svarade glatt nä, så gick samtalet bra!

• Frejis

När det gäller Nupp så vill jag bara veta att hon inte ser några fel. Gillar inte alls när de plötsligt med fruktansvärd intensitet börjar studera skärmen, ser extremt allvarliga ut och säger inte ett ord. Då vill jag veta vad de ser. Annars ... ge mig siffrorna, visa bebisen och sedan är det bra.

• FruCicci

Mugglan, nej jag har faktiskt inte kollat tappen, men det är nog en bra idé. Jag har tänkt tanken själv och min kompis tycket att jag skulle göra det med. Ska till barnmorskan nästa vecka på torsdag och se om jag kan boka in en tid då, till efter påsk.

BS, men vad bra att ni fick till det då!
    Skit i problemet tills i helgen, man ska låta det vila lite ibland... kör i kväll igen!

• fru AM

Frejis: då får ni hjälpa mig upp sen ...

• fru AM

Cicci: ska också till MamaMia på torsdag - vilken tid ska du?

• MSW

fru AM skrev 2009-04-02 11:10:37 följande:

MSW: hemliga/händiga
    han skrattade lite och tyckte att händig bör man nog vara om man köper ett gammalt hus! Jaja, vi är inte världens händigaste heller för den delen, men hade kanske inte svarat så intenstivt ja på det om jag hört ordentligt..
  • fru AM

Frejis: Inför nupp så tänk på att man kan bli förvirrad av siffrorna man får att förhålla sig till ... Då kan det vara bra att BM tydligt har sagt att näsbenet ser bra ut och att fingrarna fladdrar på ett friskt sätt t ex. Det var faktiskt det jag hängde upp beslutet att INTE gå vidare med FVP när jag väntade Livia (även om vi hade fina siffror så litade jag inte helt på dem intellektuellt sett). Så säger hon inget om näsben och fingrar så FRÅGA!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare