• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM
    MSW skrev 2009-04-02 11:12:37 följande:
    Jaja, vi är inte världens händigaste heller för den delen, men hade kanske inte svarat så intenstivt ja på det om jag hört ordentligt..
    Men du svarade väl inte JA på om ni var hemliga!? Det här blir roligare och roligare!
  • Liten med Mindre

Oj vad ni skriver när jag för en gångs skull har jobb.

BS - skönt att det lättade lite under kvällen.

Cicci - inge skoj med magsjuka. Illa nog utan bebismage.

koko - samma sak. Börjar tro att du fick magsjukan och inte matförgiftning. Jag gick med ont i magen flera dagar efteråt.

Vad spännande ny omgång bebisar i antågande. Följer gärna med och kikar på magar i maj. Men snälla - INTE 2-3 maj. Jag vill så gärna kunna följa med. 1 maj går finfint! Sen är jag ledig i maj så efter det kan jag lite när som helst. Gärna frukost någonstans, så lillsnorpis får följa med.

Förlossning - kan tänka mig att det blir mindre fokus på förberedelser om man får en nr 2. Känner redan att jag har glömt en del av förloppet och teknikerna. Men andningen sitter hyfsat - fick nytta av den när magkramperna slog till efter magsjukan.

• Liten med Mindre

Lunch!

Lagade en mysko köttfärslimpa med citronvete, från Allt om Mat igår. Faktisk ingen höjdare - men jag är nog för snål för att slänga mat. Dränker den i paprikasåsen från i förrgår så blir det nog bra.

• Lapinette

Picknick 9-10 maj låter bra! Snacka om framförhållning!!!

• fru AM

Tvättade picknickfiltarna idag inför säsongen apropå framförhållning ...

• Frejis

A M - okej, då förstår jag bättre. Har precis läst upp allt som skrevs om Nupp i tråden imorse för maken som ringde. Han ska ju följa med och har ett annat sätt (mer terrierliknande beteende när det gäller sådana saker. Dessutom blir han ännu mer intensiv av siffror... och så nu ville han veta allt om hur det har gått med Livia etc. Han tackar för alla råd
    (får se vad det är för rapport jag avlägger här efter Nuppen

• Frejis

Picknick 9-10 maj låter alldeles utmärkt

• _koko_

Liten - Jag sa samma sak till AM när hon blivit matförgiftad för ett par månader sedan men man känner faktiskt skillnad. När jag varit magsjuk (två gånger den här vintern), har jag varit skakig i kroppen flera dagar efteråt, den här gången inte alls. Plus att jag direkt kunde börja äta som vanligt efter att allt kommit ut.

Skriver in 9-10 maj i kalendern.

• _koko_

Wihiiii, vi har fått tillbaka kabeltv!!! Jag glömde visst betala en räkning och de stängde av illa kvickt! Inte för att det finns något bra att titta på, men lite psykologiskt är det allt att iaf kunna bläddra mellan en massa kanaler.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare