• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Frullan: Läste en insändare i Mama om en som hade två söner och som inte ens ville/vågade bli gravid igen för att det kunde bli en son till! Tänkte på dig direkt.. Sen vet jag inte vad jag vill ha sagt med det riktigt, men du är iaf inte ensam!

Ego: Igår lånade jag sömnboken jag väntade på, och det enda jag tycker den har gjort med det jag läst hittills är att jag känner att jag ska nog göra som jag vill/känner för ist för någon metod eller så.. Förmodligen grundar väl sig min intuition på vad jag har hört om metoder iofs! I natt hade vi den sämsta natten på länge, han vaknade 3ggr innan kl 2 då jag tog in honom till oss, sen vaknade han ytterligare tre gånger innan vi vaknade för dagen strax innan åtta! Känner mig dock inte så trött som jag "borde", men var duktigt trött och irriterad på att inte få sova i natt!
    Så i natt blir det nog att köra igång med operation sova nätter! Även om jag är trött så blir jag nog inte mer motiverad än efter en sådan här natt.. Jaja, nog om det!
    Här verkar vara fint väder idag med! Härligt!
    Igår tillbringade jag och A större delen av eftermiddagen på en filt i solen, och A fick sina första gräsupplevelser! Planterade även luktärt, förgätmigej, pysslingkrage, hänglobelia, broccoli, gräslök, thaimelon, vattenmelon och spansk peppar (typ).. Väntar redan på att någo ska komma upp..

• FruCicci

AM, vi kom aldrig till hotellet heller eftersom Victor var lite prematur, så vi låg på BB hela tiden... sen hade han ju gulsot o så där o behövde kollas. MEN om maken får vara med på patienthotellet så borde ju syskon får det med?
    Fast jag tror nog det är bättre iaf att maken är hemma med Victor, jag har inget behov av att han ska vara hos mig, det är bara skönt att få vara lite ensam...

FREJIS, måste hålla med Koko om att Kate inte är någon muntergör. Kan du tycker jag faktiskt du ska byta till Marianne på stora UL, kub kan du ju ta Kate...

• Frejis

Tur att jag inte visste om programmet i Malou, hade suttit där fastklistrad och gått med mina funderingar efteråt. DS och andra trisomier (+ andra missbildningar) skulle uppta rätt mycket av min tankeverksamhet, men jag vägrar tänka på det. Är egentligen livrädd att få dåliga siffror på Nuppen.

Nähäpp, nu ska jag inte följa spåret "allt hemskt som kan inträffa under en graviditet!

• FruCicci

Freijs, haha, jag skrev med början av maj, samtidigit... tankeöverföring...

Frullan om du läser.... faktiskt finns det trådar på familjeliv om personer som tänker som du, dvs, inte vill ha ett kön...kanske skönt att läsa om andra i samma sits.
    Hoppas verkligen inte detta ska hålla i sig länge till, jag blir så ledsen för din skull. NJUT av det hela istället nu! KRAM

• Frejis

Bra råd från er som har varit med förut Jag får ju se hur hon känns under Nuppen, sedan går det ju alltid att byta inför stora UL. Har även en extra tid hos min BM två veckor efter Nupp (det är mycket spring med det här, en gång varannan vecka).

• BrudSommar2006

När Iris föddes så fick pappan sova över i mån av plats och de prioriterade då förstagångsföräldrar. Sedan blev det så att det inte fanns plats i alla fall så jag och Iris fick klara oss själva. Fast jag hade ju ryggskott så jag fick ju ringa på hjälp hela tiden.

Är fortfarande förkyld men är på jobbet, det är stressigt här så jag hinner nog inte in förrän ikväll nu.

Frejis, det är väl bra att du får träffa BM redan vid kub då för om du inte gillar henne hinner du ju ändra till stora UL.

AM, jag tyckte ändå inte att jag hade någon hjälp av alla förlossningsförberedande kurser och profylax och allt som vi sprang på innan men jag håller med om att en till förlossning inte är lockande. Men vad gör man... Jag känner inte för att bli uppskuren med snitt om jag inte måste heller och förstår att du valt bort det (kanske?).

• fru AM

Cicci: Barn (storasyskon) får ju inte sova på BB (smittorisk bl a) och faktiskt osäker på hur det är på hotell-BB. Men kollar man på deras reklambilder för verksamheten:
    klicka på hotell-bblänk: www.ds.se/Web/NormalPage____3827.aspx
    så ser det ju ut som om storasyskon får vara där.

Frejis: jag tyckte Kate var bra som nupp-BM. Där kändes det inte lika viktigt med den muntliga genomgången - även om ni ska försöka få henne att muntligt säga om hon ser ett fint näsben och fingrar osv (och det gjorde hon självmant till oss)

• BrudSommar2006

Lite bättre avslut på kvällen förresten men den ursprungliga diskussionen/problemet kvarstår.

Angående kön så vill jag bara få till ett plus, jag struntar i kön just nu.

MSW, vad du har planterat, hos oss hoppar vi mellan snödrivorna fortfarande men jag har faktiskt sett en snödroppe (1)!

Iris fick ett av sina hysteriska utbrott när jag lämnade henne på dagis imorse, det kom sig av att hon var där nästan först, tror att de flesta lämnar vid åtta för strax efter oss kom massor med barn, och den enda killen som var där innan henne var och bytte blöja. Så när hon gick in på dagis tvärstannade hon och man såg att hon konstaterade att inga andra barn var där. En fröken som hon gillar var och bytte blöja och en vikarie som hon inte känner så väl stod där inne. Man såg att hon tänkte att det här är inte rätt, här vill jag inte vara. Sedan vände hon sig om och ville ha sin napp med darr på rösten. När jag sträckte den mot henne ville hon helt plötsligt INTE ha nappen och sedan slängde hon nappen åt ett håll, slängde sig själv på golvet och sedan var det kört. Jag fick lämna henne hysteriskt skrikande och med tårarna sprutandes på golvet, det var inte roligt.

• fru AM

Picknickbrunch i början av maj ... Ja det låter bra - så till vida jag kan sitta då

• muggles

Om jag föder en gång till så kommer jag åka hem efter de obligatoriska 6h, har ingen lust alls att vara kvar på BB. Jag vill hem till lugn och ro och få amma i den mån jag vill och klarar av Men första ggn håller jag med om att det var bra på BB, att få hjälp och stöd. Och vi hade turen att maken och jag fick ett eget rum alla våra 5 dygn (de kickade inte alls ut oss efter 3 dygn som man blivit skrämd med - tvärtom ville de att vi skulle stanna ytterligare ett dygn för att få ordning på amningen). En andra gång vet jag ju precis hur jag ska få igång amningen och jag vet att det kommer att ta tid för mig, så jag har ingen lust att vara på BB med en unge som skriker av hunger (jag kommer att ge ersättning blandat med amning till mjölken rinner till).

Cicci: var du och kollade din tapp - har för mig att du skulle det?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare