• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Den blå kaninen tittar in som sen ett par år faktiskt accepterar grönt (inte tidigare). Rött tycker jag är superhärligt men eftersom jag haft en stor och lååååååååång blå period så ger det inte riktigt in än hemma.

• fru AM

Piggelin:
    Varsågod för märkningstips - jag förtydligar: märk ALLT! Alla plagg får fötter när de kommer till dagis. Jag märker som sagt även nappar och strumpor.
    Strumpor genom att tex skriva namnet med märkpenna direkt på strumpan, alternativt stryka på märklapp från exempelvis www.namnlappar.se/namnlappar.se/
    Ragsockorna har jag märkt genom att sy på en ögla av ett bomullsband som jag skrivit namnet på med märkpenna. Bläckpenna går också bra - men brukar blekna ganska fort.

Utemöbler vet jag inte mycket om - fast jag kan tycka till om jag har något att ta ställning till ... Hur ser huset ut är ju den viktigaste frågan ...?

Muggles: tror liksom några andra på rött! Riktigt kinarött! Kanske en fondvägg (om det nu inte skulle vara en tapet?). Plus någon kinesisk liten möbel? En liten (eller stor more is more) röd sidenlampa med tofs?

Har nu shoppat liten plyschoverall med ugglor på samt ett tunt stickat set med omlottkofta och byxor (och lite mer ...). Nu ska han inte frysa!

• Liten med Mindre

Älskar grönt. Sen sovrummet gick från knallblått till vitmossa-grönkullagrönt trivs jag som fisken.

Nu är bara frågan om vi kan göra något åt köket för att faktiskt trivas där igen. Äter alltid i soffan vid tv:n, det känns helt enkelt inte mysigt i köket. Särskilt inte sen vi fick lov att installera arbetsplats där - vi lyckas ju inte hålla bort skräpet från bänkarna.

Det känns dumt att lägga en massa pengar på nya färger o möbler när vi ändå letar hus.

• Piggelin1

Liten - grönkullagrönt??!

AM, jag inboxar dig en länk!

• nennesjuttioåtta

Muggles
    jag såg en apfin tapet som är lite guldpärlemor med löv i relief på (låter helt galet) men som är JÄTTEFIN, skulle passa bra med rött och svart (dina möbler).

Telis
    *s* jo, vi drog till Barca någon vecka efter Vemdalen, vilka tider.

Fast vi har ju båda bytt jobb inte bara en gång utan två gånger var sen vi gifte oss, flyttat till hus och rest lite (hallå, som om ni suttit och möglat i soffan, vagabonds!!) så förutom att jag fortfarande inte slagit en 1 eller 6 för att börja spela det där jävla barnspelet så har det hänt en hel del.

• Liten med Mindre

Piggelin - färgen hette så. Ljus men ändå dov grön-grå färg. Super blev det. Bryter jätte bra mot vitmosse-färgen (vitt med grågrön ton) på de andra 3 väggarna.

• Piggelin1

Aha!! Kan tänka mig att det är fint!
    Vi har en fondtapet i vårt sovrum i huset, bakgrundsfärgen är "vår-/ljusgrön" med stora blommor på. Alla gillar den nog inte, men vi tycker den är kul. Fast inte om det hade varit ett helt rum

• Piggelin1

Vilken google-hjältinna du är, AM Har inboxat dig förresten!
    Tack för fler märkningstips förresten!

• Piggelin1

Snacka om att det är mkt intryck nu när det är inskolning på dagis - Amanda har nu sovit i 2½ timme Nästan dags att väcka henne snart!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare