• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Frejis

Ore - Jag tar Postafen fortfarande (första dagen utan, får se om jag klarar mig utan) och tog tom två tabletter om dagen under några veckor. Som Page skriver blir man rätt trött av dem i början, men jag löste det så att jag tog en tablett rätt sent på kvällen och sedan en till på tidig eftermiddag så slapp jag värsta morgontröttheten. Men det gäller att hitta egna rutiner även där.

• viktualia

Pip!

en något bättre dag har passerat. chefen gav mig tillstånd att stänga av jobbtelefonen =ljuvligt! har kryat på mig i själen lite efter gårdagens ELÄNDESMÖTE...

Piggelin du skrev om utemöbler. Vi tänkte nog köpa de här www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90055696 och måla dem vita. Drömmen vore ju givetvis www.grythyttan.net/ men det är varken billigt eller enkelt att hantera... Vi har snöat in på vita möbler till vårt gråvita hus...

• Telemarkgrrl

Hej!

Pizzasalladen blev perfekt i konsistensen men jag hade tagit en ganska speciell kallpressad rapsolja och den smakade nog lite för mycket just i det här fallet. Jag tror att med en mildare raps- eller solrosolja så blir den perfekt!

Vickan, om ni vill ha vita möbler och gillar Grythyttan, kanske dom här skulle passa? www.mio.se/templates/MioProdukt.aspx&p=1

• Piggelin1

Telis - de såg jag med i ett nyhetsbrev jag fick
    Snygga, fast hos oss så tror jag att det blir lite mkt vitt för att funka.
    AM, superduperstort tack för alla dina tips som du inboxade mig - svar kommer! Ska lobba på mannen min genom att skicka hela ditt meddelande till honom

Ok, måste packa lite till...

• viktualia

Telestubben - himla stiliga möbler... men priset hamnade ju inte jättelångt från Grythyttan.....

.... mugglan ... Grythyttan är ju en metropol som ligger rätt nära mig... maken och du får vinka när ni åker förbi!

• Telemarkgrrl

Vickan, ojdå sorry, jag hade fått för mig att Grythyttan var mycket dyrare än så där.

• Telemarkgrrl

Nu ska jag plocka in mina dumlekakor som står ute för att svalna och sen ska jag gå och lägga mig. Imorgon är det fredag! Tjohoo.

Gonattkramar!

• viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2009-04-02 21:28:23 följande:
    Vickan, ojdå sorry, jag hade fått för mig att Grythyttan var mycket dyrare än så där.
    ... njaaa... jag räknade lite ruttet.. hm... är inte störtpigg... grythyttebord plus stolar blir nog runt 8000... vilket ju var rätt mycket mer än ditt förslag...

snurrVickan tackar för engagemanget och snurrar mot sängen för att återfå krafterna....

KRAM!!
  • kängu

Telis, din fresterska, dumlekakor.... MUMS!!!

• Ore

Dumlekakor... *dreglar litet*

Ego: Vår spishäll har inte blivit beställd!!! De har haft från december att tala om att "tyvärr finns det ingen vara med det numret, vad var det för någon ni ville ha?" Och vi får reda på det NU! När de tagit ut produkten ur sortimentet i TISDAGS!!!

Höll på att gå i taket. Nu hade de ett gäng kvar ändå, men jag ska ändå kolla på ersättaren.

Eller är det någon som har koll på induktionshällar med tryckkänsliga knappar (alltså inte touchknappar, jag kommer sällan överens med dem...)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare