• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

EA - ska inte du öppna konditori?!!!

• _koko_

Åh, telis, då får jag äntligen chansen att fråga, vad är fluff???? Tycker jag läser om det titt som tätt, men har aldrig orkat ta reda på vad det är...

• Ore

Tack för input om spisar... Ska kika litet mer på Bosch. Det som gjorde att jag fastande för Siemens var att de där piezo-listerna (åtminstonde på den nedersta spisen) ska vara med tryckkänsliga knappar. Annars är det vanligast med touch-känsliga... Och jag vet inte hur många gånger jag svurit åt sådana knappar på mammas och pappas spis, touchknappar gillar inte mina fingrar!!!

EA: Kan man få receptet? Även om fyra moment låter litet för avancerat för mig...

• MSW

EA: ja, kardemumma är juh inte fel i bullar.. Mina "stackars" gäster får väl helt enkelt blir försöks personer!
    Skönt att allt såg bra ut med vulet och att han ville kolla dag 21!
    Synd du inte frågade om spottingsen!

• Lapinette

Ore - vi har Siemens och är jättenöjda (fast vi valde inte själva) men med touchknappar.

• MSW
    Lapinette skrev 2009-04-03 10:39:05 följande:
    EA - ska inte du öppna konditori?!!!
    Håller med!
    Cupcakesen lät super goda!
  • _koko_

Ore - Då kanske knapparna är "det senaste", och då är det kanske Siemens som gäller. Vi har touchknappar på vår (vanliga) häll, och de måste man verkligen vänja sig vid!! Vi har dessutom en platta som man måste trycka på två knappar samtidigt för att starta, det var hopplöst innan jag lärde mig tricket!

Gjorde förresten mjölkchoklad i morse, på mjölk, kakao och socker, och vad gott det blev! Inget mer oboy i det här hushållet!

• Telemarkgrrl

koko, man smälter choklad eller gelatingodis, som tex After Eight eller Ahlgrens bilar eller Zoo. Man kan ta vilket godis man vill så länge som det inne innehåller tex kex eller nötter (bitar alltså). Sen blandar man det med grädde och vispar. Beroende på vad man har gjort det av så blir det fluffigt eller fastare som mousse. Används till tårtfyllning eller som grädde till tex fruktsallad osv.

• fru AM

Hallå igen i tråden! Måste bara säga att jag är så extremt glad och nöjd just nu:
    Sonen kom in på den Åtrådda Skolan!
    Det krävdes några telefonsamtal och viss taktik från min sida ("vänlig men mycket bekymrad över kösystemet som frångåtts") - men han är inne!!! Tjoho!

• _koko_

Åh, tack, telis, lät ju ungefär hur gott som helst!!!
    Påminner mig dock om en kompis som gjorde shots på ahlgrens bilar. Annat tema, men också väldigt gott.

Grattis AM!! Hoppas bara inte de frångått kösystemet nu också.
    Verkar vara svårt det där med att välja/söka skola...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare