• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

AM - Fattar inte varför köer finns när de uppenbarligen inte används... Samma sak i "vår" båtklubb, och kanske även våra dagis. Jag trodde att det sköttes centralt i kommunen eftersom det är de som sköter hanteringen av köerna, men det visade sig att de bara hanterar det tekniska när man ställer sig i kö, sen är det förskolorna som tar över.

Cicci/Piggis - 18+4 idag, beräknad 30/8.

• FruCicci

Jasså, är det 18+4, jag trodde du hade BF den 22 augusti....

• Telis

Jag har bytt namn! Jag heter ju Telis så varför krångla till det?

• fru AM
    FruCicci skrev 2009-04-03 11:01:44 följande:
    AM jag kan luncha om du kan ta dig till St Eriksplan!
    Oh, det orkar jag tyvärr inte idag. Men tack ändå! kram!
  • _koko_

Cicci - Det var från kuben, på RUL fick jag 30/8, som ju stämde betydligt bättre med 29/8 som jag hade räknat fram från början, så det kan jag tro på. 22/8 = äl när både jag och sambon låg däckade i magsjuka...

• Telis

nenne, nej, man smälter godiset och blandar det med vispgrädde. Sen måste det stå kallt till det verkligen är kallt (gärna så länge som över natten som EA sa), sen kan man vispa det.

• Fru E

Nenne-du värmer ovispad grädde till precis innan det kokar (får inte koka för då går det inte att vispa upp sen), sen tar du av det från plattan och häller i det du vill ha i. Rör om så det smälter och sen in i kylen för att svalna.
    Jag har använt det både till tårtfyllning och som dekoration ovanpå cupcakes . God även som "vanlig" mousse

• Piggelin1

Hej TELIS

EA - tack för receptet, nersparat & klart!

Nu är klockan tjugo över elva, fortfarande inag samtal från dagis - så det verkar gå vägen...

Ok, måste nog sluta nu. Ha en riktigt bra helg om jag inte hinner in ngt mer innan uppkopplingen försvinnner ner i ngn flyttlåda...

• FruCicci

Jaha Koko, då är jag med....
    men som sagt, när som i slutet av augusti då Eller början av september... gud vad spännande!
    å vad jag längtar efter alla bebisar nu.... så roligt....
    20 dagar till Hector är här kanske! Tjohoooooooo det var länge sedan vi fick en trådbebbe nu.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare