• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telis

EA, men du kom ju ihåg den lilla lilla viktiga detaljen att man ska smälta godiset I grädden. *slår mig för pannan*

Lycka till i helgen, Piggelin!!

• Fru E

Tänk att man aldrig slutar nojja över om det verkligen "räcker" att köra varannandagsmetoden nu sen spottingsen slutade har det blivit varannadag men får nog gå över till varje eftersom jag skulle kunna hoppa på nästan vad som helst nu

• _koko_

Lycka till med flytten Piggis!

Telis - Fattade inte vad du menade med att byta namn först, men nu ser jag.

• MSW
    Ore skrev 2009-04-03 11:12:29 följande:
    MSW: Hur går det förresten med "projekt A:s sovande"?
    Inledde fas två natten tills idag. Vilket innebär att vi försöker skjuta på matningen! Så i går kväll bestämde jag(och maken hade inget att invända) att han inte skulle få någon mat innan kl tolv. (vilket vi tänkt skjuta på efter hand)
    Men sen för första gången på länge ville han inte somna i sin säng själv (förmodligen hade han ont i magen) så därför fick han mat lite senare än vad han brukar.
    Men när han vaknade vid strax efter 12 korrigerade jag tiden lite så fick han vatten och napp och jag tänkte att nu får jag springa här fram och tillbaka så det är lika bra att lägga sig på soffan (närmre), men han lyckades sova en timme till innan han vaknade.
    Så det funkar väl hyffsat ändå, fast inga resultat ännu.. I natt får maken ta passet fram till 12 då sonen får mat.

Oj långt svar på enkel fråga.. Sorry..
  • MSW

Telis: Grattis till nanmnbyte! Blir det namngivningscermoni nu då?

• _koko_

Heja EA! *Minns mina dagar då jag blev lite generad på kontoret...*

Vi har två favvonamn nu, men jag vill inte avslöja dem den här gången. Känns som att jag vill behålla något hemligt...

• muggles

AM: grattis till skolan! Japp, det blev den svarta sekretären och en slags tillhörande "pianopall" med lock (förvaring) som går att skjutsa in under sekretären när den inte används. Skrivbordstol bort => ännu mer plats! Vi sitter ändå inte särskilt länge vid den datorn.

koko: åh vad mysigt det låter - nästan så man längtar...

Fluff trodde jag också syftade på det amerikanska marshmallowsfluffet (har inte provat det heller men sett i recept).

• Ore

Åh, grattis till ditt nygamla namn Telis!!! Litet lustigt att det inte ändras på alla "gamla" inlägg också... Det gör det väl om man byter bild?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare