• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

nenne - trist med svamp!!! Min temp har inte dykt alls utan småputtrat lite halvdant nedåt från 37,0. Helknas är den!

• Telemarkgrrl

Åh, vad mysigt, nenne! Klart att den kommer att vilja ha er.

• nennesjuttioåtta

ja, jag HATAR det!

Vad konstigt med din temp!

koko
    gött att du också börjar bli frisk igen. Och nybakt bröd är finemang för immunförsvaret! Eller iaf för att må bättre.

• Ore

Usch vad synd om katterna - peruker!!!

Nenne: Trist med svamp, extra trist med uteblivet rajtantajtan i helgen...

Koko: Krya på dig! Nybakt bröd låter jättegott, och även med bakmaskin är jag mäkta imponerad över att du orkat fixa nybakt bröd!

Telis: Dumlekakorna lät jättegoda!!! Bakprojekt ikväll, kanske?

Muggles: Sängen ser jättesnygg ut!

Ego: Om någon har litet tid över och vill bedöma vilken spis som verkar vara bäst/snyggast... Ffa snyggast, tror de är ganska likvärdiga annars.
    www.siemens-hushall.com/
    www.siemens-hushall.com/

• Lapinette

nenne - den har totalt fått spelet efter utomkveds. För konstigt nog så föll den under tiden jag hade de små cellerna kvar i kroppen fast med höga toppar (feber) dagen efter jag haft en "attack" (magvärk).

Ja, det verkar supermysigt med en lite kisse. Själv är jag sugen på hund men maken är förnuftig och säger nej.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    jo, men man tycker ju den borde hitta tillbaka till sig själv igen nu när du är helt återställd (?).
    Hoppas akupuntkuren gör sitt jobb, och de där örterna.

• MSW

Ang nybakat bröd, ibland när jag var liten och fick ont i magen var det enda som hjälpte mammas nybakade bröd.. Vissa gånger hjälpte det dock med att kramas lite med mamma!
    Kanske helt enkelt var så att jag egentligen inte hade så ont i magen.. Fast jag kommer inte ihåg att jag lurades medvetet, så förmodligen trodde jag väl på det själv..

Annars tycker jag det är jättespännande med temparna.. (sen är de juh inte riktigt som de ska på er..) så jag tror att jag ska börja tempa, när kroppen satts igång igen efter amningen! Mest för att kolla om den "gör som den ska"..

• MSW

Ore: Tycker den första ser snyggare ut.. Fast är lite svårt att avgöra på bild..

Nenne: Stackars kissar.. dessutom skulle jag vilja se den katt som det går att låta en peruk ligga kvar någon längre stund! Vart kommer allt ifrån alltså!

• Lapinette

MSW - min tempkurva var superfin i höstas (stolt)! Fast å andra sidan så hjälpte det mig inte till graviditet. Dock tycker jag det är bra och en av anledningarna till varför jag fortsatte tempa vid utomkveds - för man vet när ÄL har varit och kan då räkna ut sin mens. För mig var det ju lite svårt ibland och veta om det var en utomkveds värk eller mensvärk som jag hade.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare