• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Lappis, är det så att tempen går ner inför ÄL och sen går upp precis innan man får ÄL och sen ligger den högt till BIM om man är gravid så dippar den inte? Kommer inte ihåg hur det var nu... När har ni ÄL, för ni cyklar ihop nu eller?

• _koko_

nenne - Bara ni är införstådda i att ni inte kommer få några blommor på syrenen i år om ni beskär nu är det inga problem att göra det.

nenne igen - Klätterträd brukar vara väldigt populära, men kanske inte nödvändigt om katten (-erna) ska få gå ut. Vi har inte satt upp vårt sen vi flyttade till hus. Håller fö med om att de inte är särskilt snygga.

Är fortfarande kanonförkyld, men lite bättre än igår iaf, då tyckte jag VÄLDIGT synd om mig själv. Orkade inte göra någon mat förrän på kvällen, och då blev det makaroner med en klick smör på...
    Nu har jag nybakat bröd (bakmaskin gör att man till och med orkar baka bröd när man är sjuk, det ni!), kanske därför jag mår bättre idag.
    Min mamma kommer dessutom förbi senare med lite mat till mig, så nu känner jag mig rentav bortskämd.

Har missat alla inredningslänkar den här gången, så kan inte kommentera det så mycket.
    Men dumlekakorna lät ju nästan för goda, sparar ner jag med! Tack telis!

Jag vill ha knulltofflor!

• Telemarkgrrl

muggles, en sån där säng sover vi alltid i i Göteborg. Inte så värst bekväm men den är ju himla smart som gästsäng.

nenne, när får ni veta om det blir något med katten?

• nennesjuttioåtta

Lappis
    36,6 andra dagen i rad! WohoooO! Danstävling kan väl vara trevligt men synd att dagen går, nu när det är så fint ute. Du får ta igen det med ett glas chablis på balkongen sen.

Cicci
    skönt att ni är friska nu! Jag hade gärna haft loungemöbler men vet inte om det passar med gärdesgård och falurödfärgsputtinutt... Fast ett hörn i trädgården kanske... Jag går ju på trädgårdsplanerarkurs så här flödar idéerna. *S*

• Telemarkgrrl

Jag ska nog också köpa ett par kaneltofflor, det lät ju kanontrevligt! Jag går ju dessutom förbi där nästan varenda dag.

• Lapinette

nenne - en rosa peruk till katten kanske??!!

Cissi - tempen ska normalt ligga lågt från man har fått (eller dagen innan) mens tills man har haft ÄL (dagen efter sticker den upp). Sen ligger den högt t o m mens ... osv. Denna gång har jag troligen ÄL när vi är hos släkten i Strasbourg .

• nennesjuttioåtta

Telis
    vi ska träffa den nästa helg och snarare se om den vill ha oss. P skickar länkar med bilderna på henne till mig hela tiden i olika poser, så vi är upp över öronen förälskade i den där lilla hårbollen.

Koko
    Ahh är det så det funkar! fast den är så himla klen och liten så jag tror inte den kommer blomma ändå. Som den ser ut nu kommer den att knäckas om det kommer blad på den.

• Lapinette

nenne - ja visst är det typsikt lördag - sol, söndag - regn . Men så har det alltid varit (tävling = sol).

• nennesjuttioåtta

Lappis
    min temp dök först på dag 3, så helt i fas är ju inte jag då... Fast den verkar hålla sig jämnare den här gången.

Fast lite smolk i bägaren, jag har svamp... För första gången sen jag slutade med p-pillrena (då hade jag det nästan hela tiden)! Så något rajtantajtan blir det inte på några dar. Just nu känns det som att det inte kommer att gå över för så var det ju förut.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare