• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Cicci: får inte pappa sova på BB? Vad spelar det för roll om man har arton barn sedan tidigare ...? Konstigt. Gör man kejsarsnitt så MÅSTE man ju ha hjälp av någon. Måste googla ...

• Frejis

Jag tycker förresten att det är dags att boka in en vårbrunsch!

• _koko_

God förmiddag. Det är misär i förorten. Skitförkyld idag, snuvan tillbaka och har hostat hela natten. Tänk om jag hade orkat ta hostmedicinen direkt när det började, för när jag väl samlade krafter och hällde upp en kopp hjälpte det faktiskt...

Kram till vickan.

Frejis - Jag hade Kate på stora UL och var som jag skrivit tidigare inte nöjd. Tyckte hon var opersonlig och stel, men mest problem hade jag ju egentligen med utrustningen, och den ändras ju inte beroende på BM!

AM - Knepigt med förlossningsrädsla (för så tolkar jag det). Jag får också lite panik när jag tänker på förlossningen, men jag hoppas att det bara beror på att det är för tidigt att böra tänka på det nu. Jag hade ju desstutom en drömförlossning med Conny och inget att vara rädd för!

Hej cicci! Definitivt dags för en vårbrunch! Fast frågan är om jag någonsin kommer att bli frisk och kunna vara med.
    Jobbigt med magsjuka, tro mig, jag vet!! Får fortfarande lite magknip när jag vrider mig, tarmarna verkar rätt irriterade...

Stora kramar till FruLlan också även om du inte skrivit på ett tag, önskar jag kunde trolla bort dina negativa tankar. Allihop. Puss, vännen!

• Lapinette

Vårbrunch låter trevligt .. dock är jag borta flera helger framöver (Frankrike).

• _koko_

Cicci - Funderar lite på det där med BB på DS. När hamnar man på bb egentligen? Vi kördes ju direkt till patienthotellet efter att jag hade duschat, och där lär de ju inte kicka ut mannen?!

• fru AM

Koko & Cicci: Har läst på på Danderyds hemsida nu: det ser ut som om pappan visst får stanna över natten (kostar 250 kr/natt inkl frukost) - på såväl hotell-bb, avdelning 16 (när man har haft en komplicerad förlossning) och avdelning 17 (planerade snitt).

• fru AM

Jag hamnade på avdelning 16 efter Livias födelse (alltså bb) dels pga sugklockan tror jag och pga att jag hade haft gbs-infektion under graviditeten så de skulle kolla Livias andning stup i kvarten.

• FruCicci

Vad bra att du kollade AM. En av mina bästa kompisar födde den 22 mars nu och de åkte hem dagen efter för att pappan inte fick vara där, sen fick de åka in i 2 omgångar till sjukhuset för hörseltest och pku testerna... men hon födde på sös, hon sa att det var likadant överallt, så jag trodde bara det var så utan att kolla säkert.

Suttit o kollat på Efter 10 med Malou, länge sedan sist, gode min tid vad glad jag är om jag bara kan få ett friskt barn i rätt tid!
    De har handlat om neo barn hela veckan, som har dött av DS eller annat... usch, jag sitter o lipar.

Koko, du får verkligen bli frisk snart!
    Tarmarna har jag haft jätte mycket problem med hela denna graviditeten.SÅÅ ont i magen. Har ätit minifom, men inte alltid det har hjälpt. Nu på sista tiden har det dock varit bättre.

Men i början av maj kanske alla kan brunsch i Humlan

Picknick... då kan vi alla få syna Hector med kanske?

• Frejis

Vad säger ni om att boka in en brunch i början av maj?

• Page

Ännu en härlig och solig dag! *zzzzzzz*

Telis, hur blev pizzasalladen? Är receptet något att spara på?

AM, fänkålssalladen lät asgod! Ska nog göra en sån.

BS, jag hoppas att ni blev sams igår och att ni fick ett bättre avslut på kvällen!

Koko, eländes elände med förkylning!! Krya på dig!

Cicci, låter som om ni har haft en mysig dag på Kulturhuset!

Idag bär det av mot kolonin. Ska rensa, rensa, rensa bort gammalt och torrt. Eller så ska jag fika, fika, fika med grannarna. Ska bara gäspa färdigt....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare