• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Just det Freijs, den där barnmorskan som gjorde stora UL på mig och AM ska du verkligen se till att få när du ska göra det, för det är väl i maj någon gång det är dags.... eller? Hon var jätte bra, trots lite äldre

• FruCicci

Lappis, så sant så sant... panik är ju inte så bra när det gäller barnalstring, så det är ju fantastisk att du nu istället njuter av att må bra och leva livet samt ha annat i tankarna. Någon månad hit eller dit har ju ingen betydlese!

• FruCicci

Är det inte dags för en vårbrunsch snart?

• Frejis

Cicci - jag har någon som heter Kate (och som min BM tyckte var jättebra och erfaren), är det samma som du och AM har haft?
    Nuppen är på onsdag nästa vecka och stora UL i mitten av maj.

• Lapinette

Nej, absolut inte och har man väntat/försökt i 3 år så skit i samma om det blir i maj/juni eller augusti... om det överhuvudtaget blir!?

• fru AM

Cicci: Hej! Jo jag fick besked om att mitt bäcken är tillräckligt stort så nu ska jag in 21 april och låta dem känna om livmodertappen är mogen för igångsättning. I s f blir det igångsättning 22 eller 23 april! Fast jag behåller mitt snittdatum för säkerhets skull.

Fick en riktigt panikattack igår kväll när jag insåg att jag faktiskt kommer genomgå en förlossning (eller försök till) snart. Med all vad det innebär av smärta och känsla av "hjälplöshet". Jag är inte alls förberedd på det nu på samma sätt som jag var när jag väntade Livia. Jag är trött på grund av sömnbrist hela tiden och har inte andningstränat eller avslappningstränat än. Är helt enkelt inte fokuserad. Därav panikattacken ... Får göra det jag hinner orkar, jobba med mig själv, nu under tre veckor så får vi se hur det går. Ett orosmomment är ju också att se till att Livia har det bra medan vi är på BB (sonen är hos sin pappa) - men jag har nu fått något slags löfte från brorsan om att de ställer upp och så kommer svärföräldrarna och hjälper till (fast de är så gamla att de inte pallar att ha henne på nätterna så det kommer bli lite hattigt för henne).

------------------
    Slut på ego
    ------------------

Frejis: När är det du ska göra kub/nupp?

• fru AM

Frejis: såg när du skulle göra nupp nu. Jag hade Kate på nuppen när jag väntade Livia - jag tyckte hon var bra. Har du henne även på stora UL? Då hade jag (och Cicci) Marianne Wåhlin.

• fru AM

Jag gjorde god fänkålssallad igår: skiva fänkål tunt, tunt. Skär skalet av en apelsin och skär köttet i små bitar. Blanda fänkål och apelsin med havssalt och lite, lite sweet chili-sås. Gud så gott! Passar mina råkost-cravings perfekt!

• FruCicci

Jag hade Kate med Victor Frejis, denna gången var det någon annan, jag kommer inte ihåg... jag var inte så insatt och "med" de första 17 veckorna.... Men Marianne W var bra på stora UL.

Förstår att du nojjar lite AM, men gud så spännande med!
    Vi har löst det så Victor kan vara hos en i mammagruppen som har sin son på samma dagis, och bor i närheten... om det är en vardag.
    På helgerna har vi några plan B.
    Sen fick jag höra att man som pappa inte får sova på BB med barn nr 2, så jag får ligga själv och maken får vara hemma med Victor så fort bebis är ute. Om jag reflekterar över min snabba förlossning sist, så ska inte Victor behöva komma i kläm alls.

• Frejis

Cicci - frågan är om jag överhuvudtaget ska föda eller om det blir kejsarsnitt, vilket läkaren som jag gjort kontroller hos talade om när jag var där senast. Det beror på hur det stora myomet lägger sig senare.
    Jag känner för övrigt ingen lust att föda själv pga en massa olika saker, men det är för tidigt att bestämma mig helt vilken linje jag ska inta gentemot vårdapparaten. Men förmodligen vill jag ha snitt.
    Hm, därför passar det med en barnmorska som inte försöker tala om för mig vad som är rätt och fel tänkte göra fler kontroverser längre fram. Äsch, gamla förstagångsmammor inne i stan, bekräftar nog alla fördomar

A M - Det står Kate både på Nupp och stora UL.
    En stor kram till dig! Tycker du är stark som vill anstränga dig för en "vanlig" förlossning. Bra att du har snittdatumet kvar; hur fungerar det, behöver inte sjukhuset veta att det är definitivt eller kan du & magen infinna er där den dagen?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare