• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Telis - jag älskar också pizzasallad men har bara testat göra egen en gång.

För 3 år sedan gifte vi oss, makens jobb flyttades till Stockholm och han flyttade upp ... och sen köpte vi får lägenhet. Sen dess är allt oförändrat.

• kängu

Telis, jag letade efter proffsiga recept på pizzasallad häromdagen men hittade inget. Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men dela gärna med dig om du hittar ngt!!

• Telemarkgrrl

Jag har hittat ett recept, man ska visst "slaka" vitkålen först. Sånt är man ju inte van vid. Det här ska bli spännande....

*försvinner ut i köket*

• Fru E

Dags att göra det sista innan tjej AW:n

Trevlig kväll på er

• BrudSommar2006

Suck, jag vet inte vad jag ska göra. Iris står nedanför trappen och skakar i grinden och skriker hysteriskt att hon vill sova i sängen, det går inte att prata med henne. Jag vet inte om det är att låta henne vinna nu när hon har skrikit i en halvtimme, samtidigt kan jag ju inte ha henne snyftandes där i två timmar till. Får se om jag står ut tills maken kommer hem om 40 minuter, dubbelsuck. Det är så synd om henne.

• Page

Ha det trevligt EA!

Telis, sen när du har blivit en hejare på att göra pizzasallad kan du prova en annan variant. Strimla vitkål fint, nån matsked matolja (utan framträdande smak), saft av minst en citron, salt och hackad persilja. Asgott och relativt nyttigt!

• Page

BS, oj, det låter jättetungt! Tyvärr har jag inget vettigt att säga när det gäller barnuppfostran...

• Page

...det låter förmodligen löjligt men om hon har skrikit så länge borde hon ju vara helt slut snart, och kanske mer mottaglig för en "diskussion".

• BrudSommar2006

Page, vi har försökt vänta ut henne förut och det har hittills inte lyckats.

• Frejis

Pizzasallad, vad gott!

Brudsommar - svårt att råda och jag kan inte så mycket om barn, men jag skulle nog låta henne sova om hon också är så tydlig med vad hon vill. Kanske försöka väcka henne om en timme för att dygnsrytmen inte rubbas, men annars borde det inte vara någon fara.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare