• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles
    Ore skrev 2009-04-01 11:33:05 följande:
    muggles: Trevligt med lunch då, den 6 maj blir det alltså!Och apropå Grythyttan, är det så att ni känner för litet elev-spabehandlingar till billig penning så har jag ju litet kontakter där uppe... Bara att säga till
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Lapinette

AM - gula gurkor som man kan klia sig på ryggen med???!!! Eehhhh??

Tartiflette - är något man äter i alperna. Potatis, lök, cremefraiche och bacon. Sen lägger man en hel Reblochon uppepå och så in i ugnen. Ska helst intas efter en heldag i backen.

nenne - jag slipper inte undan . Sen kollar hon tungan och tar pulsen säkert 4-5 ggr under den timmen jag är där.

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-04-01 14:25:10 följande:
    Pageoh ibland är vi så lika. jag blir också helt sömnig av solen, tänk vad skönt att ligga i en baden-baden under ett täcke! Eller under en filt i en haschdoftande hängmatta (jepp, sån har jag, ahahah!). Märker ni att jag gillar att ligga under något trots solsken och sång?
    Är det ingen annan än jag som blir pilsk av solsken och värme??? (Dock inte nu menar jag, så varmt är det ju inte. Men om man typ är utomlands och det är 30 gr så kan det hetta till mellan benen - på mig iaf
  • Fru E

Muggles-jo om det är under ÄL-tider så

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-04-01 15:57:55 följande:
    Tartiflette - är något man äter i alperna. Potatis, lök, cremefraiche och bacon. Sen lägger man en hel Reblochon uppepå och så in i ugnen. Ska helst intas efter en heldag i backen.
    Jaha - man lägger en Reblochon uppepå ... Gör han inte motstånd då? (Jag vet inte vad en Reblochon är!)
  • muggles

Nenne: jag har bott på Östangård några ggr - underbart Laura Ashley-ställe med få men personligt inredda rum! www.ostangard.nu/

• Lapinette

AM - !!! Jovisst gör HAN motstånd men då har du nog haft honom aldeles för länge i skafferiet så han blivit grön och börjat krypa av sig själv. Reblochon är en ost!

• fru AM

Äh jag vet - jag ska ut och posta brev. Sen ska jag smörja den gnisslande barnvagnen. Idag har jag annars passat telefonen samt gjort guldägg till påskriset. Mitt liv är sååå glamoröööst och intressant!

• Fru E

AM-nämen veeeeeeeeet du innnnnnnte vad en Reblochon är eller ehhhhhh det gör ju inte jag heller

Attans vad skönt det är ute!!! Kan sitta i de kläderna man har på sig och njuta i solen, mmmmmmmmmmmmmm

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare