• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

BS: om hon somnar nu, går hon upp för tidigt imorgon då? Om inte är det kanske bara att låta henne lägga sig?

Livia verkar konstigt trött också - det kanske är våren som påverkar de små också?

Muggles: kan inte göra deklarationen nu - jag gör den nämligen inte själv. Allt är väldigt komplicerat. Och han som gör den tyckte också det var bättre att söka anstånd. Får jag inte anstånd så får han snabba sig som sjutton. Men det löser sig!

Denna graviditet har jag faktiskt i o f s varit ganska sexsugen men haft svårt för min egen gravida kropp ... väldigt märklig känsla. Jag har dessutom störts av känslan av att vara tre i sängen (inte ett problem för alla men för mig )

• BrudSommar2006

Jaha, nu är vi osams och det är bara att glömma ÄL, är ganska vanligt för oss, när det är viktigt att vi är sams blir vi ofelbart riktigt osams. Jäkla skitdag.

• fru AM

BS: du har min fulla sympati och förståelse! Igår när vi skulle till sjukhuset och prata med läkaren var vi inte ens "on speaking terms" hela resan dit ... (Sedan var vi ju tvungna att prata när vi var där och sedan gick det pö om pö över under kvällen.)

Vet han att du har ÄL? Går det inte att bli sams ...? Kram!

• snaily

Ore och Kängu - nu är jag snigel på riktigt. Björnes fick det bli!

BS - håller tummarna för att ni kan bli sams snart.

Vad mer idag... Jag vill också behöva ha gravvo-byxor!
    Känner mig vårtrött men ska försöka orka med ett träningspass i sänghalmen, min fertilitetsmonitor säger låg fertilitet (dag 11) men man kan ju aldrig lita till 100% på såna där tester!

• viktualia

Pizzasallad - borde man ju lära sig att göra!

Bröllop för tre år sedan - jag gifte mig 22 dagar efter Nenne... så vi är i samma fas. Sedan dess har en massa saker hänt.. men inte med relation med maken utan i vårt övriga liv. Mest positivt!

Tack för alla kramar!!! Jag behöver dem! Kaoset har förvärrats under dagen idag. En liten del av eländet är löst medans en annan del blivit mycket värre.. hade ett svettigt möte i 2,5 timma i eftermiddag. I vanliga fall står jag pall för detta.. men jag börjar känna att kombin med mormor, missfallen (och pressen att börja om) och så allt detta på jobbet är FÖR MYCKET!!!!

Men men.. snart är det väl helg?!?!? Och sen blir det snart påsk och jag ska ha lite ledigt före och efter.

• kängu

Telis- receptet lät supergott! Sparar det för framtida bruk... Nu hoppas vi att det smakar gott också

Vickan, massa kramar till dig. Förstår att du har det tungt just nu. Ta hand om dig!

BS, Låter jobbigt med Iris. Försök bli sams med maken och hoppas på honom så har ni inte missat ÄL iaf

• Telemarkgrrl

Okej, första recensionen av spikmattan är att det gör j*vligt ont. Så ont att det är på gränsen till outhärdligt. Men efter kanske tio minuter blir det mer skönt ont och ganska avslappnande. Man ska ligga 20-40 minuter och gärna varje dag. Ska bli intressant att se om det onda går över fortare när man använt den ett tag.

• Telemarkgrrl

Vickan, hoppas att det värsta blåst över på jobbet nu, det där låter verkligen apjobbigt! Kramar!!

• viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2009-04-01 21:10:06 följande:
    Vickan, hoppas att det värsta blåst över på jobbet nu, det där låter verkligen apjobbigt! Kramar!!
    För den här gången har det nog blåst över.. men kaoset lär återkomma i olika former... och då hoppas jag att jag har vanliga krafter...

... den här senaste mensen, som började i söndags, drog verkligen musten ur mig. Har boostat med en massa energi och vitaminer för att komma på banan och nu börjar det kännas bättre i kroppen.

Den här veckan hade tillvaron på jobbet GÄÄÄÄRNA fått vara en vecka när jag bara vände runt i befintliga pappershögar på bordet.... dels tycker jag lite synd om mig själv och dels hade vissa möten blivit bättre om jag hade varit mer på topp... synd att inte arbetstillvaron ger utrymme för att vara låg...
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare