• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

hoppsan, inlägget kom inte 2 ggr, sorry

Frejis, såg att det var dags för kub/nupp, vart ska du göra det och vilken mödravård går du på?

• Lapinette

Hej Cissi!

Har undrat vart du varit denna vecka då du inte har tittat in. Trist med magsjuka! Förstår att det känns skönt att veta att det endast är en dryg månad kvar på jobbet inkl. påsk och 1:maj . Jag vill också vara mammaledig!!!

Har inte planerat in något FET. Första tanken var i maj men nu känns det mer som om jag vill skjuta upp det till i juni. Har inte pratat med min akup om det än men det känns som om kroppen är i total obalans efter utomkveds och IVF. Det är förmodligen bättre att vänta ... men som sagt, inget är bestämt än.

• Lapinette

Cissi - vet inte om du har missat det men nenne ska dra igång sin första IVF i april (ÄP i maj).

• FruCicci

Lappis, jag läste om Nenne nu när du säger det!

GRATTIS till Nenne! Underbart att det drar igång nu!

lappis igen, så du lyssnar så mycket på din akupunktör då ag detta med FET?

• Lapinette

Jag gjorde ju detsamma när det gällde min IVF i höstas och sköt på den 2 månader då hon inte trodde att det skulle ha funkat i sep/oktober då jag först planerat in den. Jag tror och tycker inte det är någon idé att slänga ut 8 500 kronor om min kropp inte är beredd/mottaglig. Och just nu känner jag inte ett dugg för att göra något alls ... hade jag inte de små eskimåerna i frysen skulle jag gladeligen lägga ned allt och bara leva livet och må bra.

• FruCicci

Okej Lappis, jag förstår dig precis!
    Känner man så är det ju helt klart ett annat läge...

• Frejis

Brudsommar - trist att ni blev osams igår, men hoppas att ni hann bli sams innan läggdags. Väntar på en liten rapport med andra ord

En extra kram till Vickan, det låter jobbigt. Men som andra här inne redan sagt snart är det helg och ännu mer helg igen!

Cicci - trist med att bli sjuk, men mysigt med gemensam lunch på Kulturhuset, det är ju iaf barnvänligt
    Jag går på MamaMia på Karlavägen. Det bästa med det är närheten och BM verkar vara bra (har en i min ålder och det är tur eftersom jag nog skulle ha svårt med en äldre som visste hur saker ska vara och ville förmedla det till mig...

Lappis - känner igen känslan att vilja lägga ner allting. Usch, den är jobbig och rätt så stark. Kram till dig med!

• Frejis

Självklart gjorde jag pizzasallad igår! Med alldeles för mycket vinäger, men jag tror att mina hormoner kräver det just nu. Gotteligott

• FruCicci

Frejis, då går vi på samma!
    Jag tycker de är jätte bra där!
    Ska du föda på DS också?

Pizza sallad med vinäger, låter inget vidare för mig... bläää
    te, rostat bröd o fil lever jag nog på idag...

• Lapinette

Cissi - sen är det ju så att embryona i frysen har den ålder och kvalitet som de hade när de frös in dvs de är inte en dag äldre. Jag blir dock äldre men det avgörande är deras ålder ... inte min. M a o behöver inte ha panik.

Frejis - faktum är att jag börjar bli bekväm och mår inte alls dåligt av att känna och tänka att jag inte vill längre. Just nu njuter jag bara av att må bra och känslan över att mensen faktiskt tog slut denna månad var himmelsk!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare