• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Nenne: grattis på förlovningsdagen! (Men var det inte lite speciellt att förlova sig 1 april? )

Fortsättning på mitt egospår: Läkaren ringde precis ... Jag har ett tillräckligt stort bäcken för att klämma ut bebisar! Så vi kom nu överens om att jag ska infinna mig i v 38 för att någon av läkarna ska känna efter om livmoderhalsen är mogen. Är den det så kan de sätta igång förlossningen dagen efter eller så. Är den inte det är det bara att vänta ... (Men jag tänker behålla min kejsarsnittstid utifall att).
    Har insett att man inte får några svarta eller vita svar i bebisbranschen - får nog vara nöjd med detta.

• Page

Koko, oj, vad glömsk jag är. Har faktiskt inte provat finaxmjölet.

• kängu

AM- det var väl bra! Förhoppningsvis så funkar det med igångsättning, om inte så har du ju din tid kvar till k-snitt!!

• Fru E

Page-attans.....Maxi hade bara den sorten för bröd, kakor fanns i sådana mjölkpaket........hoppas de inte blir misslyckade nu bara.....eller så får jag köra en snabbis till ica för de brukar väl ha några frysta sorter....hmmmm nu blev jag lite nervös...

• Lapinette

Jösses vad ni skrivit tjejer! Har nu suttit och läst ikapp morgonens diskussioner och ser att jag missat ett av mina "favorit" ämnen - IVF. Själv har jag varit hos akupunktören och fått lite nålar, pratat om den senaste mensen samt min höga temp och fått 3 nya påsar med mig hem som ska kokas. Ska dit om en vecka igen.

kokisen - vad trist med matförgiftning. Krya på dig!

Liten - har Kanebon gått upp så pass?! Jag köpte en i förra veckan och tänkte faktiskt inte på vad jag betalade. Hade då letat efter den i dryga två veckor. Slut över allt!

nenne - grattis till förlovningsdagen! om du vill ha lite mer info om IVF-karusellen så kan jag leta fram lite. Har allt nedskrivet.

• Page

EA, stressa inte i onödan nu! Det är inte alls omöjligt att jag gjorde nåt misstag när jag bakade. Jag bakar ungefär en gång om året (kladdkaka), så det är stoooor sannolikhet att det var mitt fel.

• Telemarkgrrl

Herregud, landets sjukgymnaster går verkligen på knäna, visste ni det? Jag har ringt till tio olika ställen och häften tar inte emot nya patienser och hälften har mellan 4 och 6 veckors väntetid. Till sist hittade jag iallafall ett ställe med tre veckors väntetid där jag fick ställa mig på väntelista för att få en tid.

• Lapinette

Antecknar - sjukgymnast som framtida yrke.

• muggles

Jag jobbar verkligen med fullständiga idioter (kund i detta fall). Jag hatar inkompetens. Särskilt när det samtidigt är en krävande kund som pekar med hela handen
    Tex att skicka en spec med ändringar till en mjukvara - på svenska! När både koncernspråket hos kunden är engelska och ändringen ska utföras i Tyskland (vilket kunden är mkt väl medveten om). GRRRRRRRRRRRR

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare