• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telemarkgrrl

nenne, har du fått veta dos och preparat? *nyfiken* Gonal-F 150 ie eller så?

• Fru E

Tellis-åhh jag vill med ha bonus!!!!! Men i den här branschen får vi inte sånt och precis som Nenne har vi inte halvdag eller klämdagar heller utan får vackert jobba.....

• Ore

Hmm, nässpray låter ok, men det där med sprutor ger mig litet rysningar.

Snaily: Härma profilbilder är väl inte så hemskt...? (Säger jag som förväxlas med muggles bild titt som tätt) Men ska du ha en snigel så röstar jag på Björnes snigel!!!

• _koko_

Shit, jag blir ju nostalgisk av allt ivf-prat...

Tack för omtanken, alla! Det måste vara juicen, för när jag började må illa luktade jag på den och kände då att den luktade lite jäst. Och i övrigt åt jag inget konstigt alls.

kängu - Jag har precis beställt gravidbyxor (ett par jeans och ett par vanliga byxor) från Ellos, hör och häpna! Vet dock inte om de är något att ha ännu eftersom jag inte fått dem. Letade runt på nätet eftersom inga butiker (utom möjligen Formes i Sthlm, men de är snordyra), har byxor med tillräckligt långa ben till mig. Hittade ett par snygga på PoP, men de som var lagom vida i benen var för tajta i resåren upptill?!

Frejis - Så roligt att du också gillar honom! Så skumt ställe men så bra läkare & BM.

Nu ska jag hämta ett par knäckebröd till, de två första verkar ha gått bra...

• BrudSommar2006

Vad avundsjuk jag blir på er som ska skaffa hund, vill också ha. Fast det blir för svårt för oss att få ihop nu, det var nog ren "tur" i oturen att han gick bort innan jag började jobba igen efter det att vi flyttat till hus och flyttat bort från hunddagis.

Jag vet att jag borde ta mig till läkare för provtagning men nu har jag ny gyntid på måndag och vet inte vilka prover som ska tas där och dessutom så hinner jag inte till vanlig läkare innan dess så det får vänta.

Frejis, vi har inte lyckats bestämma hotell än, fast vi har letat hotell på nätet i flera timmar vid det här laget! Vi har ett par alternativ på gång i alla fall.

Är hemma idag också men imorgon får jag nog ta mig till jobbet i alla fall.

Koko, är du säker på att det är juicen då så att du inte åkt på magsjuka?

• nennesjuttioåtta

Ore
    Sprutorna är inte så farligt faktiskt. Första var värst, men de känns inte. Och så känner man sig lite märkvärdig, hahaha! Däremot var första ägglossningssprutan jag tog en överraskning för den hade mycket större nål, så det sa PLOPP när jag stack in den. Men andra gången så var det en bit av en kaka.

Telis
    ja, vad fick jag.
    Nässprayen vet jag itne vad den hette, kände inte igen namnet från någon av er.
    spruta: Puregon 200 ie först och sen 150ie.
    Ovitrelle ÄL-spruta

• Frejis

Nenne - nojorna är under kontroll eftersom jag bestämde mig att jag får noja först om vi får dåliga siffror. Orkar inte hålla på helt enkelt

Telis - grattis till bonus

Kängu - jag har ju redan börjat med mammabyxor eftersom jag får svårt att knäppa de vanliga och knappen gör dessutom ont i magen Tyckte att PoP hade rätt snygga jeans utan någon påse som man knyter typ vid brösten och så gillade jag deras ljusa sommarbyxor. Har annars hittat ett par snygga byxor (stuprör) i en butik som heter Proud, men jag vet inte om det finns i hela landet eller om det är någonting lokalt.

Kanske dags att öppna databaser med tidigare forskning? Så tråkigt att jag gör vad som helst för att slippa...

• Telemarkgrrl

Åh, jag blir också lite nostalgisk av IVF-snacket.

• nennesjuttioåtta

ååh jag vill börja NUUUUU!

BS
    Lycka till hos gyn, men oregelbunden mens, och att du inte kan gå ner i vikt låter som något kajko i sköldkörteln, så ta upp det med din gyn!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare