• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • snaily

AM - attans! Nära men inte ändå! Hundkopplet var ju en ledtråd... Håller tummarna för att läkaren har något matnyttigt att komma med idag då!

• nennesjuttioåtta

hej hej hallå!

BlivfruL
    Hej på dig! Jag tror inte du behöver oroa dig, de plockar ut de bästa soldaterna för uppdraget med någon swim-up teknik. Vad skönt att ni får sätta igång så snart, när var samtalet? Jag ska börja med nässpray om 2 veckor. Iiiiiihhh!

Snaily
    jag tror du tar hand om djuren

BS
    Jag tycker också du ska kolla sköldkörteln eller något annat hormonprov. Det är ofta boven i dramat vid ofrivillig barnlöshet och kan väl dyka upp när som helst. Förstår att det är jobbigt att ränna hos hälsocentralen stup i kvarten dock. Men skönt att kunna bocka av misstänkligheter, eller att hitta det som strular så att ni lyckas med tvåan snart!

Vickan
    De brukar väl inte skjuta budbäraren så sitt still i båten.

Ego
    nyklippt! ÄNTLIGEN!! Varför gör jag det inte oftare?!?! Dagarna släpar sig fram, igår var jag övertygad om att det var fredag, snacka jobbigt läge. Nåja, snart är det väl ändå helg så man kan få ta igen sig lite. Hahahha sjukt uttalande egentligen med tanke på att jag inte har något att göra på jobbet... Igen. Förra veckans konstruktiva gräl med "chefen", eller vad jag ska kalla henne, resulterade ju i en kanonvecka då men nu är det tillbaks i gamla fotspår igen där hon sliter som fan och jag sitter och kollar in familjeliv (fyyyyyy) och våndas över ivf-resultat, överstimulering och att det känns som om alla andra ska göra massvis av kontroller men inte vi.
    BTW så är det 3-årig förlovningsdag idag för mig och min älskade hjärtevän *fanfar*

• Fru E

Nenne-grattis till förlovningsdag
    Vet att det inte är lätt att inte oroa sig över sådana saker man inte kan styra men ni får ta det ett litet steg i taget tillsammans och med oss

• snaily

Nenne - grattis på förlovningsdagen! Och till vinsten av ett hundkoppel, eller kanske en säck kattungefoder?

• _koko_

Uuuuu.... En något spak koko sitter vid tangentbordet...
    Förkyld och matförgiftad (eller vad jag ska kalla det, drack ännu ej utgången men ändå dålig brämhultsjuice igårkväll)...

Gick på DNs aprilskämt för ett ögonblick i morse, hahaha...
    www.dn.se/sthlm/sls-nya-graddfil-ger-sittplats-och-fortur-1.834937

Orkar inte riktigt skriva mer just nu, men är väldigt nyfiken på att höra hur det går för AM idag...

• nennesjuttioåtta

tack EA
    ett steg i taget var det... Men
    jag funderar på så mycket...
    ok, jag frågar de som har gjort det förr för säkerhets skull. När man börjar spraya, ska man få en blödning innan man börjar med sprutorna? Ska man göra någon koll före dess? Jag har ett speciellt datum när jag ska börja med sprutorna och minska dosen på sprayen och ska skicka blodprov efter en vecka på sprutor och på VUL två dagar efter det. That's it. Låter inte det lite osäkert? Eller hur gjorde ni????

Gosnosen
    hoppas ni hittar någon donator snart!!! Vet inte om jag skrev det tidigare eller om jag bara läste och tänkte sympatiska tankar.

• nennesjuttioåtta

snaily
    wohooo! Tack! Tur i spel OCH kärlek! Vilken dag!!!!

• nennesjuttioåtta

koko
    ja, jag går på allt, läser totalt okritiskt tills jag får fundera lite... *Suck*

• Telemarkgrrl

Och jag sitter och väntar på lönesamtal med chefen. Ick!

Nenne, man brukar normalt börja spreja på dag 21 (jag började på dag 24 för jag har sen ÄL). Man ska sen få en blödning, precis som mens, det varierar lite när den kommer men kanske 7-10 dagar efter sprejstart. Jag har fått ta blodprov innan sprutstarten men om du får en blödning så behövs nog inte det. Blödningen är beviset på att du är nedreglerad. Om du inte skulle få en blödning så rekommenderar jag att du ringer läkaren innan du börjar med sprutorna.

Jag vet att CvL bara gör ett VUL under spruttiden medan Falun gör två. Så det låter lite konstigt att du bara ska göra ett eftersom du ska till Falun. Men å andra sidan gör Uppsala alltså bara ett och det har ju funkat bra för Lappis så det är säkert helt okej!

• Liten med Mindre

Nenne - då var ni inte förlovade jättelänge innan bröllopet - eller? Har för mig att vi gifte oss samma år 2006?

AM - heja dig! På dom bara!

koko - stackare. Matförgiftad o gravid är ingen höjdare. Brämhulten ska nog inte stå för länge efter att den öppnats. Eller var den oöppnad och smakade skit? Anmäl om ni orkar. Kanske landar det en hel kartong brämhultsjuice på trappen.

Nenne - igen, förstår precis hur du känner med arbetsbelastningen, eller brist på, när andra sliter som djur. Det får en att känna sig rätt värdelös. Gör jag fel som inte "kommer på" något att göra? Eller är jag bara så oerhört effektiv i jämförelse med de som springer benen av sig?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare