• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Bonus: Jag fick typ 1/3 lön i bonus, i det allmänna bonusprogrammet på vårt företag. Om man jobbar med vissa andra områden har man extrabonusar utöver det. Kan bli litet irriterad på att om JAG vill byta en processkemikalie, kollar alternativ, provkör, sammanfattar osv, och i slutändan sparar en dryg miljon åt företaget, så får den inköparen som skriver på avtalet bonus för att de "tjänat massa pengar". Men inte jag, det är en del av mitt jobb med processförbättringar. Och inköparens jobb är alltså inte att skriva avtal???

Jaja, livet är orättvist...

Angående byxor, så sitter mina favvobyxor tajtare än vanligt och jag har fått använda ett hål längre ut på skärpet...

• kängu

Koko- du får rapportera om hur Ellos-brallorna är sen när du hunnit prova! Jag hittade märket Mamalicious i en nätbutik, de verkar ha snygga och billiga jeans så funderar på att beställa därifrån. Jobbigt bara att man inte kan prova!!

Frejis, jag gillar också PoPs braxor men de har lite fel passform för mig tyvärr. Sen tycker jag det är rätt skönt med lång magmudd nu när magen börjar bli stor När jag provade det första gången (typ i v. 20, då var magen fortfarande liten) tyckte jag det var hemskt men nu är det lite skönt med "stöd"... Har kollat på Prouds brallor på nätet, men tycker de är lite för dyra. De har dock fina modeller! I och med att jag behövt gravvobyxor först nu så känns det lite surt att lägga ut massa pengar när jag bara har 2,5 månad kvar...

• fru AM

Kängu: kolla in märket Mamalicious (finns på massor av webbutiker och i vanliga fysiska affärer för mammakäder): www.mama-licious.com/
    Leta upp ditt närmaste inköpsställe under Store Locator

EGO: tror jag får vänta på mina telefonsamtal. Skolan undviker mig nog helst och läkare har en förmåga att få annat för sig. Så jag hänger här lite. Dricker kaffe. Läser utmärkta tidningen Eco Queen - någon som har läst den?

• Frejis

Nenne - Puregon hade jag iaf

Håller med Koko annars, jag blir både nostalgisk och småivrig av ivf.

Koko - han påminner mig om min ivf-doktor i Södertälje, så noggrann och engagerad i sina patienter. Hör annars till dem som gärna hoppar över vackra stylade bilder på öppna fönster, vita gardiner och gröna växter (reklambilder typ som BB-Stockholm) och föredrar att de är kunniga på det de gör i stället.

Har inte Formes på Nybrogatan stängt?

Brudsommar - jag hör också till dem som mer än gärna vill ha hund fast skulle ha svårt att få det att fungera i praktiken. Fast - om jag hade barn, skulle jag kunna använda det som ett argument mot maken och hans sunda förnuft *rätt fult eller hur?*

• fru AM

Kängu: såg att du skrev om mamalicious precis när jag gjorde det. Vilken stad bor du närmast?

Om det inte är absolut jeans du ska ha kan jag tipsa om mina svarta raka trikåbyxor som jag levde i sista månaden förra graviditetien och så smått har fyttat in i nu: Stay in places Mammabyxor (av typ jazzmodell)

Dessutom så kan jag berätta att många - däribland jag - använder mammabyxor en tid efter förlossningen också. Man blir oftast inte pinnsmal direkt ...

• kängu

AM- Aha då kanske jag vågar beställa då! Har varit inne och kollat i en butik i Gbg som skulle ha det men de hade inte just de jeansen som jag ville prova dock. Tack för tipset!!

Jag är en ivrig hundförespråkare (har ju två)
    På något sätt har det alltid löst sig för oss med dom, har haft både hunddagis, dagmatte, haft med på jobbet etc. Men visst tar de mycket tid, det går ju inte att förneka. Men det är det värt!

• Frejis

Eco Queen - vad är det för tidning? Kanske något som jag kan skaffa under min lunchrast idag (inte för att jag har påbörjat någonting vettigt ännu, men ändå).

Kängu - det tog några dagar att vänja sig vid PoP`s byxor och så höll jag på att tappa dem en gång

A M igen - noterar dina tips om kläderna fast nu får jag snällt vänta på ännu varmare väder, kan inte köpa hur många byxor som helst

• _koko_

Frejis - Aha, har Formesstängt? Var ju rätt längesen jag var där... Var på väg dit häromveckan, men mötte en gammal klasskompis på vägen och hann inte. Lika bra kanske då.
    Och jag håller med om stylingen, tänkte mest på "väntrummet" och varningstexten på toaletten om hur viktigt det är att låsa dörren så inte knarkare kan ta sig in... Typ.

BS - Jo, hade jag varit magsjuk hade det nog hållit i sig lite mer, jag känner mig lite för pigg för att det ska vara det.

AM - Har hållit i ECO Queen några gånger, men inte köpt den. Köper över huvud taget väldigt sällan tidningar, bara om jag missat en pendel när de går sällan eller som i helgen, fikar ensam.

• fru AM

Och så måste jag tipsa om bra amningskläder: märket Paola Maria - finna bl a på www.4mom.se/

Tror jag köpte 3 eller 4 tröjor/linnen därifrån förra gången. Sitter snyggt, lite längre toppar som döljer efter-bebis-magen, smidig åtkomst till mjölkpaketen.

Eco Queen är en mode/livsstils/månadstidning - med genomgående temat EKOLOGISKT. Jättebra. Bra recept, fina kläder, sjyssta skönhetstips. Dessutom snyggt omslag med tidningsnamnet i relief (mumma för tidningsnördar som jag)

• fru AM

Koko: det är säkert en liten matförgiftning. Man märker skillnad jfrt med magsjuka. Vi gravvosar är ju lite mer mottaglia för matförgiftningar än när man inte är gravid. Men det har lugnat ner sig nu eller?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare