• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

Fru L, håller också tummarna. Typiskt att det ska ta sådan tid med resvägen men bara ni får bra hjälp så är det ju värt det!

Ja, tänk, det känns lika trist nu att inte få till tvåan som det gjorde innan vi fick till Iris, fast det gick ju fort iofs, trodde nog att jag skulle tänka att vi har ju tur som har Iris så det är väl ingen kris, men icke.

Börjar snart tro att det är något annat fel eftersom jag inte går ner i vikt heller men orkar inte med fler läkarbesök.

• Fru E

Vickan-ja media ar ett gissel.........de aaaaaaaaaaaaaaaalskar att dra fram alla snyfthistorier och trissa upp och vinkla allt sa mycket det gar aven om det inte ens ar sa stort fran borjan eller ens relevant, SUCK!
    Vi ar ju ute i blasvader preis hela tiden.......

Blivande Fru L-roligt att du tittar in och anda mar bra ska ni gora ivf privat med eller prova via landstinget forst?

Har tilbringat kvallen hos en av tjejerna och pratat brollopsmuffins och lite annat, himla trevligt att prata av sig lite.

Undrar dock var maken ar.....

• Fru E

BS-men har du matt dig ocksa???? Du kanske omfordelar vikten men inte marker det i antal kg......

• viktualia

EA - alltså vi är inte i media än.. men det är nog en tidsfråga... än så länge är det "inom-byråkratisk skandal"..... hm.. lagom kryptiskt...

• Fru E

Vickan-oki, vi hamnar ju alltid i media trist nog.....

• Fru E

Dags att sussa sa man ar uppladdad till morgondagens AW med tjejerna pa jobbet

• start september

BS,

jag vet att AM sagt det förut men jag tjatar igen. Har du kollat sköldkörteln? Enkelt blodprov, men det är tydligen väldigt vanligt att det blir knas i kroppen efter första barnet. Det påverkar ämnesomsättningen och förmågan att bli gravid (skulle tro ÄL), så jag tycker verkligen du ska kolla.

• Liten med Mindre

Frejis - Kanebo mascaran hade gått upp till 245 på Åhléns, och jag hann inte leta runt för att se om andra ställen låg billigare.

Intressant läkare som inte ville kika på dig före utlåtandet. Är hon så bombsäker på sin sak då?

BS - instämmer med övriga - har det tagits några prover på hormoner och annat, typ sköldkörtel? Något borde du ju ha gått ner vid det här laget. om inte annat är det väl dags för sjukvården/dietister att tala om för dig hur du ska göra eftersom "normala" sätt uppenbarligen inte hjälper. KRAM!

Blivand fru L - trevlig resa! Hoppas det blir lovande resultat!

Vickan - "håll i hatten i blåsvädret".

• Liten med Mindre

Gick förresten till kokos hårtoningsleverantör under PUB igår. Tjejen som sålde färg tyckte inte jag skulle pröva själv, eftersom det kunde bli knas med gamla slingor etc. Så tillbaka till att boka frisörtid. Fast nu när håret är sprillans nytvättat så ser färgerna inte så ojämna ut. Orkar jag gå till frissan igen - det är frågan.

• fru AM

Snaily: jag måste drista mig till att gissa: Jobbar du inom tandvården?

FruL: Förstår nervositeten! Hoppas givetvis att några av simmarna ska kunna fullgöra sina plikter!

Liten: Det var en seriös hårfärgsförsäljerska som förslog frisörbesök!

BS: Återigen: be at få ta ett enkelt blodprov för att kolla sköldkörteln. Finns säkert annat att kolla på det enkla sättet också, som kan ha att göra med viktproblem. Förstår om du ruttnar på att springa hos doktorn men det är ju viktigt att du får rätsida på det här eftersom det kanske är det som påverkar fertiliteten.

God morgon i tråden förresten! Idag sitter jag på min breda +16 kilos-rumpa och inväntar:
    A. Samtal från gårdagens läkare angående röntgenresultat

B. Samtal från sonens tilltänkta skola som igår fick motta mina misstankar om fusk i kösystemet ... Kan säga att deras förklaring till det som inträffat gav mig än mer vatten på kvarnen.

Så spännande ska jag ha det idag. Men först ska jag försöka få på Livia dagisoutfiten - och DET är alltid hisnande spännande att se hur många varv i våningen man måste jaga henne först.

Ses!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare