• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telemarkgrrl

nenne igen, ja den brukar (för mig) vara precis som en mens. Och jag sprejade också i tre veckor. Egentligen brukar det räcka med två veckors sprejmen jag tror att dom drar till med tre för att vara på den säkra sidan.

Jag gjorde ju VUL här i Stockholm så trots att jag säger "Falun gör två VUL" så menar jag egentligen bara att det är Falun som lägger upp behandlingen men att den kan göras någon annanstans.

• Fru E

Nenne-du kan få lite jobb av mig *skickar över lite prognos och budgetarbete*

Koko-usch för att må dåligt har också läst att Brämhultsjuicer lätt jäser efter man öppnat dem

EGO-tjejkompisen som blev gravid av misstag M ringde nyss och undrade hur det var med mig. Pratade igår med den andra tjejkompisen J när vi spånade kring hennes bröllopsbakning om situationen med J och ur jag upplevde det och misstänker att J har hintat M om att ringa mig.
    Jaja det känns rätt så bra att vi har pratat lite om det och M hade funderat mycket på hur jag skulle ta det osv och ville inte "såra" mig. Visst känns det fortfarande ett litet sting i hjärtat men bättre än från början. Vill inte att de andra tjejerna upplever att de inte kan berätta saker för att de är rädda att jag "blir sårad" eller vad man ska säga vilket jag har sagt.

EGO2-har börjat tveka om jag ska till gyn eller inte.......vet inte riktigt hur jag ska lägga upp mitt "case" när jag väl är där eftersom jag egentligen inte har något "riktigt" problem eller vad man ska säga

• Telemarkgrrl

Krya på dig, koko! Fy f*n för matförgiftning!

• nennesjuttioåtta

Snaily
    nej, han friade på toppen, vi gifte oss i Sundborn.

Koko/Telis
    my IVF-gurus! Konstigt att han inte sa något, och att datumet med sprutstart är "bestämt", tänk om jag inte hade haft lite koll utan bara kört strikt enligt schemat (och vad förvånad jag hade blivit om jag börjat blöda) Nu har jag iaf mailat Falun för jag vill inte ringa till dem här eftersom det ska frågas doktorn och sen ringer hon aldrig tillbaka.

• Telemarkgrrl

Puuh, nu är lönesamtalet klart. Så skönt att det är överstökat.

• Telemarkgrrl

Ja, det borde han verkligen informerat om! Skruttdoktor! Falun är iallafall bra så därifrån bode du få ett korekt svar under dagen.

• nennesjuttioåtta

koko
    åh fy faaaan, hoppas du piggnar på dig snabbt!

EA
    PRECIIIIIS så där känner jag också! Och tyvärr har det ju blivit så att folk inte vågat berätta eftersom vi båda blir så himla ledsna (det skiner ju lätt igenom trots att man gör sitt yttersta att verka glad), men hallå - blir de mindre gravida v 14 än 12?? Det spelar ju ingen roll, de kan ju inte skjuta upp graviditeten i evigheter heller. Så jag föredrar att de river av plåstret direkt och gärna berättar i v 6, hahaha!

• nennesjuttioåtta

Telis
    oooh gick samtalet bra?

• Frejis

Koko - Hm, då var det någonting nytt för mig, en matförgiftning pga Brämhults juice. Det låter jättejobbigt hoppas att det går över snart.

A M - så idag är dagen D både för doktorernas del och för sonens skola. Håller tummarna!
    Det är nog så att det är din mage som väger 16 kg och inte rumpan

Liten - det var en saftig prishöjning

Liten/MSW - jag gissar att man inte lägger ner så extremt mycket tankeverksamhet när man säger så här utan går på någon föreskrift a la standardmanual. Får nog fortsätta gå hos doktorn på Ultragyn i stället, Koko tack för tipset han känns superproffsig och bra.

Nenne - jag fick en helt vanlig mensblödning och startade som Telis skriver på dag 21. Men det visade sig senare att jag inte var nedreglerad...
    Start om två veckor, det går ju fort

Blivande FruL - vad bra att ni har fått tid så fort. Hoppas att makens simmare är tillräckligt bra *håller tummarna*

Brudsommar - skönt med en resa till Budapest, har det förresten löst sig med hotellet? Har aldrig varit där, men hört i likhet med andra att det är en väldigt vacker stad.

Nenne igen - grattis på förlovningsdagen!

• nennesjuttioåtta

men om jag börjar blöda och inte börjar med sprutorna för än efter någon vecka, blir det inte knas då? Ska man ite börja med sprutorna när man börjar blöda?? Eller när gör man det?!?! GAH! Jag som trodde jag visste hur man gjorde... Fuck.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare