• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Blivande fru L

Hej Ore och alla andra!

Jag smygläser nästan alla dagar men kan inte skriva på jobbet. På kvällarna är jag för lat och när det gått för många dagar sedan jag skrev sist så vet jag inte var jag ska börja och då får det vara...

Vi har beställt tid till en privat klinik dit vi får komma redan nästa vecka. Det känns bra att få komma dit för samtal så fort men ju närmare vi kommer desto mer orolig blir jag över kvaliteten på makens simmare. Tänk om de inte duger och vi inte kan använda dem?! Vi vet ju att de inte simmar och att de flesta dessutom inte ser normala ut. Jag försöker att inte oroa mig i förväg för saker vi inte vet, men det är lättare sagt än gjort. Nåja, snart vet vi!

Ha det bra tjejer, jag hoppar in en sväng igen småningom och avlägger rapport!

• BrudSommar2006

Fru L, vad bra att ni fått tid privat redan nu! Måste ni åka långt?

• Blivande fru L

BS: Ja, båtresan dit tar sex timmar och hem tar det lika lång tid. Dessutom går båten mitt i natten och kommer hem sent på kvällen så det blir en lååång dag med mycket tid att slå ihjäl efter läkarbesöket. Men det är bara att gilla läget, vi får väl ägna oss åt lite shopping för att få tiden att gå.

Deppa inte ihop, det är klart att ni får en tvåa någon gång! Kram!

• Ore

Hej blivande fru L!

Oj, 6 timmar är lång restid. Men shopping är ju trevligt...

Förstår att du är orolig, det är ju i princip omöjligt att inte oroa sig!!! Men skönt i alla fall att det verkar ha kommit igång fort, så att ni inte behöver oroa er så länge.

• snaily

Blivande fru L: förstår att du oroar dig, det skulle jag också göra, men snart får ni veta i alla fall! Måste erkänna att du slår mig med hästlängder när det gäller krångligt/långt att ta sig till doktorn...

BS - håller tummarna för er "tvåa".

AM - håller med alla andra, vad frustrerande att inte få något vettigt svar! Ååååå så strulig sjukvården kan vara ibland! (annat är det inom mitt yrkesområde, oxå en sorts sjukvård fast med mycket enklare beslutsvägar, kortare väntetider, snabbare diagnoser och saftigare priser - först att gissa rätt vinner ett.... hundkoppel eller nåt )

En annan liten vårdhistoria: När jag ringde gyn för en dryg vecka sen för att beställa tid för utredning så fick jag prata med en vikarie, för ordinarie kurator var inte där. Vikarien kunde inte boka nån tid eller säga så mycket vettigt för övrigt heller, men kunde ju åtminstone skicka oss en hälsoenkät man måste fylla i innan man kommer på första besöket. Efter mycket om och men bestämdes det att hon skulle faxa den till mig (de brukade ju bara posta men kanske kunde hon hitta en fax nånstans...). Efter att jag förvarnat folk på jobbet att det skulle dimpa ner fax till mig av väldigt privat karaktär, ringde kuratorsvikarien och sa att hon inte hittade enkäten så hon kunde varken faxa eller posta den, men jag var välkommen att ringa mellan kl 8 och 9 på måndag när ordinarie kurator var tillbaka... Det var väl inte vikariens fel att det var rörigt på kontoret, men det ger ju inte så bra första intryck. Men nu har jag ju fått tid hos annan läkare (som säkert är ännu rörigare!)

• viktualia

Tack för all omsorg om min usla gårdag. Dagen idag har varit bättre på ett sätt - mindre störtmens, mer kraft i kroppen, mer lugn i sorgen efter mormor.

MEEN just nu pågår en process på jobbet som är svår att förklara... men det går ut på att jag är i rejält blåsväder från ett håll. Från andra hållet backar chefer på alla nivåer och kollegor plus utomstående upp. Det hela riskerar att bli en riktigt pinsam grej och skulle media få nys på detta skulle det bli STORT! Det är inte jag som gjort bort mig, jag råkar bara vara budbärare. Jag är i vanliga fall laddad för sånt, en del av detta igår i jobbet och är helt ok. MEN just den här veckan hade de här historierna gärna fått hålla sig på mattan... EA - jag tror att du förstår hyfsat hur sådana här kaos uppstår och hur man lever med sånt... Om ni andrar tycker att det är kryptiskt.... så kan jag väl sammanfatta med att det är ansträngande...

Annars går planerna för begravningen framåt och det blir nog en rejäl folksamling som dyker upp där.... min lilla mormor var "kändis" i våran kyrkliga värld...

• viktualia

Snaily - tröttsamt med vårdsnurr!!

Blivande fruL - rörigt med så lång resa!!!

Kram till div andra som behöver det av blandade skäl!

• Blivande fru L

Snaily: Ja, jag bor nog så långt bort man kan komma (mätt i antal restimmar) från ett stort sjukhus. Man kan flyga också, men det kostar 350 euro per person... Hej, förresten!

• snaily

Blivande fru L - hej! Är nytillkommen "smygis" men det kanske du har läst... Jo, jag tycker som sagt jag bor avlägset men har bra bilväg och bara ca 13 mil till stad med vettig vård. Men gissar att det finns många fördelar med att bo på din trevliga ö, precis som det finns fördelar med min snöiga obygd.

• Lapinette

Blivand fru L - lycka till hos läkaren. Håller tummarna att din makes simmare duger.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare