• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Page

Även om jag inte har läst, så brukar Vickan uppdatera mig då och då. Men det är klart, det är mest de glada nyheterna som jag har hört.

December till mars?! Det är inte klokt hur länge det har pågått!

• muggles

Lappis: läskigt. Men ska han sluta för gott el bara under behandlingen (tänkte på arb.uppgifterna som fördelats). Det kanske man inte vet nu iofs...

Page: gott att höra att J mår bättre. Men jobbigt med immunförsvaret, antar att det påverkar ditt liv en del.

• Lapinette

Page - 3 månader, det var så litet att de helst ville att kroppen skulle ta hand om det men mot slutet var läkarna beredda på att skicka mig på cellgift men det skrämde visst upp cellerna och de började ge med sig av sig självt.

• start september

Page - det låter ju jättebra att J jobbar! Jobbigt med sänkt immunförsvar dock - kanske är allergin en del av det och övergående?

• Page

Lappis, men vad betyder det här då? Var det genom ett ivf? Vad säger läkarna? Cellerna var ju trots allt kvar i din kropp under lång tid...

Mugglan, äh, man vänjer sig rätt fort med att förhöra sina vänner om deras hälsostatus. En jättebra ursäkt dessutom om man inte känner för att närvara vid jobbiga kalas!

• MSW

Liten: Har hört att det är ganska vanligt att man blir lite deppig på våren.. Kanske därför du inte har någon lust med allt och så? Dessutom verkar det juh inte som att du är särskilt sugen på jobbet, och där tillbringar man juh en hel del tid, och är inte det kul blir juh inget kul!
    (sida 618)

• Page

September, ja, det är jätteskönt att han jobbar. han hade inte klarat av (mentalt) många månader till hemma. Ja, intoleransen kan försvinna med tiden!

• Lapinette

Page - det blev utomkveds vid min sista IVF i december. Läkarna säger inte mycket mer än att sånt kan hända medan min akup säger att vi ska åtgärda levern för det är den som gör att kroppen tvekar - behålla, inte behålla.

• MSW

Nenne: Åååh vad spännande! Och inte behövde ni vänta heller! Skönt!
    Vet inget om ociater men det jag "såg" med hjälp av google så blev jag också sugen på ociat!!

Liten: tyvärr vet jag inte vad sonen får i sig! Ammar juh fortfarande honom mesta dels! Tråkigt att hon inte går upp som hon "ska"!

(619)

• Liten med Mindre

msw - tror du och de andra har helt rätt i vår+jobbdepp.

Ska leta bland nya jobb på monster oftare. Sen är det bara en månad till mammaledigt.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare