• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Gosnosen-roligt att du tittar in här
    Är det lättare att få ägg donerade om man vänder sig utomlands?? Har för mig att jag hört det någonstans men snurrig som jag är så kan det lika gärna vara fel

Tyvärr var inte gaskillen någon sexig hunk utan en medelålders gubbe men han hade glatt humör iaf alltid nåt

• Fru E

Mohahaha har lyckats mygla mig till en ny gaspanna nu vaktmästaren var dum nog att fråga om jag ville ha en ny panna eller inte så då får han skylla sig själv!

• Lapinette

Tinga - intressant läsning gällande stimulans kring munnen. Låter ju verkligen rimligt men kanske inte är det första som dyker upp i skallen när man sitter där och sliter sitt hår då de inte vill äta.

mugglan - tror inte man får något för att donera ägg förutom en härlig resa till klimakteriet .

Vickan - trist med en pissdag!

Min var inte så skoj heller med chefens cancerbesked och sen sent om sider igår upptäckte vi att hotellet som vi trodde att vi hade bokat i söndags för halva priset i LA inte var bokat och att priset nu gått upp igen . Så åter en kväll då jag somnar efter midnatt för att jag är förbannad över en miss jag gjort (i söndags natt hade det med min bank och aktier att göra).

Det braiga och bästa igår var att maken fick ett samtal från en läkare som sa att hans knöl bakom örat INTE var cancer .

• BrudSommar2006

Fem imorse vaknade Iris och ställde sig upp i sängen och hoppade och hojtade att hon ville att mamma skulle läsa och att hon ville komma över till mammas säng för läsandet. Det är ju mitt i natten sade jag åt henne, vi måste sova nu, och så fick hon en vällingflaska, då somnade hon om och sov till halv åtta så hon måste verkligen varit riktigt trött.

Liten, hostan börjar ge sig för oss båda men är inte borta. Hon får välling på natten fortfarande men eftersom hon inte äter mer än på dagis så har hon börjat minska i vikt som det är så vi tar det senare.

Muggles, har fått remiss till dietist men har inte fått tid än.

Tinga, Iris får man inte heller mata och har inte fått på länge och äta själv tex med sked är det först nu som hon börjar klara av så det är inte mycket mat som slinker ner här. Hon tycker att det är roligt att gegga med händerna i maten men stoppar sällan något i munnen, det enda man vet säkert att det går ner är vällingflaskan. Fast på dagis äter hon visst som tur är.

Cicci, vilken tur att jag kan få Budapest-tips från dig, det ska jag dra nytta av framöver och Snigeln har varit där också, tack för länken.

• BrudSommar2006

Lapinette, hade helt missat att maken har en knöl bakom örat, vad bra med positivt besked där i alla fall!

Annars tycker jag att det är mycket cancer i släkten just nu, läskigt.

• Liten med Mindre

Lappis - du får vara glad åt det sistnämnda. Skönt!

• Lapinette

Liten - det är jag verkligen! Makens pappa dog i cancer för en så där 10 år sedan, i typ 45-års åldern.

• Tinga

BS - vad trist att Iris är så trött efter dagis, för det hade ju varit trevligt om du och din man också hade fått umgås lite med henne på kvällen, före läggdags. Hur gick det imorse; vaknade hon jättetidigt?

Muggles - ett annat har man ju listat ut om dig under åren i tråden!

Absolut känns det skönt att ha fått en trolig förklaring till varför det går så dåligt med matningarna här hemma, för det är alltid lite lättare när man "känner sin fiende". När det gäller att äta själv är det korrigerad ålder man utgår ifrån, så det blir nog först någon gång i sommar som jag kan hoppas på det. De föddes den 2 maj, men skulle varit födda den 31 juli.

Liten - det här med att äta dåligt drabbar inte alla prematura (föräldrar); faktum är att av Piff & Puffs neokompisar känner jag inte till någon som äter tillnärmelsevis så dåligt som de gör, så din kollegas son kan mycket väl ha haft rejäl aptit. Bara att gratulera föräldrarna! Flera av de prematurer jag känner till hade också andningshjälpmedel, så det är inte ett 100 %-igt samband, varken åt ena eller andra hållet.

EA - nope, bitar är uteslutet, så därför går äta-själv bort för tillfället. De gnager på små kexbitar, men än så länge klöks de, framför allt Puff, om en smula skulle råka komma ner i svalget. Ibland lyckas han ändå svälja ner den, men ibland blir det en liten kräkning istället. Därför får de aldrig kex när de precis har ätit, utan hellre precis före maten.

Sjysst med en ny panna - då slipper du förhoppningsvis vakna till iskyla framöver!

• Tinga

BS - såg nu att du skrivit att Iris tog en långnatt inatt. Ja, det verkar ju onekligen som att hon var helt slut, stackarn.

Lappis - det viktigaste beksedet igår var ju faktiskt positivt; vad skönt att det var en ofarlig knöl din man har bakom örat. Men jag vet precis hur det är när man ligger och retar sig över något knas man gjort, och därför inte kan somna. Happens all the time för mig!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare