• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Vem undrade över Barca (var det du Tinga)? Visst skulle vi kunna sticka nu. Jag vill i första hand åka dit ensam med maken utan barn och lämna bort Moa. Och hade vi inte lagt så mkt pengar på div gourmetrestauranger och karusell till köket så hade vi väl kunnat åka nu i vår Dessutom shoppade jag nya kläder i lördags - där gick det ett par tusingar också. Men nödvändigt med lite nytt. Märkligt att man nu för tiden alltid kommer hem med en el ett par saker till Moa också

• Lapinette

mugglan - påsk är om en dryg vecka men visst jag ska inte packa riktigt än. Trist med läckage!

• fru AM

Muggles: har ni en KARUSELL i köket? Ni är allt bra lustiga ni i götet! Är det en barnkarusell kanske?

• Page

Schnauzern Schnorre....den store? Tja, varför inte?

• Page

Har man inte kunnat se skadan med blotta ögat?

• Ore

fru AM skrev 2009-03-30 16:45:49 följande:

Muggles: har ni en KARUSELL i köket? Ni är allt bra lustiga ni i götet! Är det en barnkarusell kanske?
    Jag kommer ha två karuseller i mitt kök

Är också jättesugen på att åka till Barcelona... Undrar om man kan få med någon kompis dit i maj eller så??? Maken lär jag inte kunna få med mig, han har dock lovat mig en resa till ett varmt ställe som kompensation för att jag inte fick sol och värme på bröllopsresan... (Väntar bara på att han ska glömma att jag kompensationsshoppade OCKSÅ )
  • muggles

AM: aha, shit, verkar jobbigt med fogarna! Japp, vi tänkte att eftersom vi nu hoppar på barnkarusellen igen så lika bra att sätta in en i köket också
    Nej, parketten är skadad precis innan en fog som de har gjort mellan hallparketten och den till vardagsrummet så det är en ganska liten bit som behöver göras om (som tur är).

Page: Schnorre!!!!! Underbart

• muggles

Page: vi såg härom veckan att det är små glipor mellan några av parkett"plankorna" men vi tänkte att det kanske är ngt man får stå ut med - typ att parkett rör på sig (?). Men besiktningsmannen sa direkt att det där är en vattenskada. Parketten har alltså blivit blöt undertill och när den har torkat har den höjt sig, så att det blivit glapp. Det syns inte jättemkt men det är ju bra om det blir fixat. Dessutom upptäckte de en otillräcklig fuktspärr el vad det heter vid tröskeln till badrummet. Det är ju den i kombination med vattnet som runnit över golvet som orsakat skadan. Så det är ju bra om även tröskeln blir tillfixad, hade den varit ok så hade det här aldrig hänt, även om TM-anslutningen var kass. Lång och väldigt ointressant historia - I know....

• muggles

Karusell - I love!!! (Fri tolkning )

Ore: när jag åker till Barca vill jag dricka Cava!!! Så inga bebbar i magen...

• muggles

Nä, nu blir det hemgång till lax på spenatbädd och pressad potatis (ngn som kommer ihåg det receptet?! )

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare