• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Japp, ska snart börja packa för på Skärtorsdags morgon drar vi.

• Telemarkgrrl

Den enda lösningen som finns är träning, träning och träning.

• Page

Trist Telis, men då finns det iaf en chans på lösning!

• Telemarkgrrl

Jo, det går säkert att lösa. Jag måste bara hitta en bra sjukgymnast som kan hjälpa mig med träningen. Jag har ju tränat som en igel sen i somras och det blir bara sämre och sämre så uppenbarligen gör jag något fel.

• Lapinette

Men då gör du ju helt rätt ... som tränar! Trist att det inte finns några genvägar.

• nennesjuttioåtta

vafasen, har de ingen bättre lösning än så?

• Piggelin1

Hoppar in lite snabbt & säger hej

Idag har Amanda & jag varit första dagen på dagis! Stora tjejen - en ny epok har inletts Måste ta tag i det där med att märka kläderna - zzzzzznark... Hmmm, måste nog även införskaffa några fleecebrallor till henne med som hon kan ha under galonisarna. Känns lite overkill att köpa värsta vinterbrallorna/overallen till henne nu när våren är på G.

...och i fredags tillträdde vi huset!! Känns såååååååå himla bra! Vi har inte flyttat "på riktigt" ännu, men däremot kört en massa lådor & "plock" i helgen som gått. Nu på lördag kommer flyttfirman & tar möblerna, så då flyttar vi in!
    Men det var en såååå annorlunda & overklig känsla i lördags em. Stod i köket & packade upp en massa grejor, ytterdörren stod på glänt & Amanda sov i vagnen utanför. Sova i vagnen utanför, det har ju inte existerat tidigare i hennes liv (utom när vi hälsat på ngn med trädgård eller så)! När jag vid ett tillfälle tittade till henne så hörde jag en massa barnröster/-ljud i grannskapet Såååå ovant! Här i huset är vi för tillfället de enda med barn (av tutti 36 lgh) & det man hör när man kommer utomhus är trafiken & spårvagnarna Nu flyttar vi till ett område där det bokstavligen DRÄLLER av barn & bor på en återvändsgata, totalt annorlunda

Har dålig koll annars på vad som hänt på sistone här i tråden, men kram till alla som vill ha

• Ore

*viskar försiktigt* Men träning är väl ändå ett ganska bra sätt att lösa ett problem på, förutsatt att det funkar då... Funkar det så är det ju bättre än t.ex. medicin, operation och liknande.

Men borde du då inte blivit hjälpt av den träningen du har gjort? Det kan ju förhoppningsvis sjukgymnasten hjälpa dig med, tala om ifall du gjort fel och hur du ska göra rätt.

Det är ju totalt frustrerande att träna men inte få någon effekt, börjar det ge effekt så kan det väl bli litet som med viktnedgång, det går ibland av "bara farten" eftersom det ger resultat...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare