• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Liten: En slottsweekend i vårsolen låter ju ännu bättre än en dag i vårsolen

• Lapinette

Ore - tänkte först maj men just nu tror jag att jag bör avvakta ytterligare någon månad innan vi gör något. Som sagt, vi får se. Ska prata med min akup i veckan.

• Mrs  B

Hej hej!!!!!

Här är det sjukstuga igen.

Max
    Har varit dålig i magen till och från sen i tisdagskväll (ca 2 gånger per dag). Ont i huvudet ibland, magen ibland, hängig.....
    Igår kräktes han (19 o 23) och nu ligger han nerbäddad i soffan igen.
    Vet inte alls hur man ska tolka det?????

Malte
    Fick feber i fredag och hade även det i lördags.
    Röda prickar som sagt runt munnen och i rumpan. En lite större de andra är små.
    Äter ytterst lite och dricker då och då (men inte särskilt mycket).

Har ringt bvc, men den ene är ledig idag och den andre jobbar på vårdcentralen idag. Ska se om jag iaf kan prata in ett meddelande. Annars får jag ligga på imorgon på jobbet. Maken får vara hemma imorgon.

• Page

Tack för utlåtande och tips! Ska fundera en stund till på det och sen försöka glömma det, ingen mening att snöa in på neggosaker. Tack för tipset Vickan, ska kolla om det hjälper mig!

Nenne, ska du göra ivf?! Har de kommit på vad som var eventuellt som inte klaffade? Och en katt! Åh, ni kommer få så mycket nöje av den. Fast jag har ingen aning vad de är för ras, måste kolla upp det.

Liten, tråkigt att det känns så trist just nu. Kan det vara våren som spökar? Jag brukar alltid bli smådeppig och astrött på våren. Gällande Mindre, är vc så bekymmrade över en seg viktkurva? Du är ju inte särskilt grov, kan det vara så att Mindre bråds på dig?

• Page

Grattis till jobbet Mrs B!!

för sjuka barn dock.

• Page

Jo förresten...

Den tilltänkta modern är en svart skönhet av rasen dvärgschnauzer, och hon paras upprepade gånger (tanborstsex?) den här veckan. Har ingen aning när BIM är beräknat, men jag antar att det tar en stund att få veta om en hund är dräktig. Så om allt går väl så är jag en stolt mor till en dvärgschnauzervalp om 20 veckor!

• fru AM

MrsB: det låter INTE som svinkoppor! Livas prickar blev till blåsor, blev till sår på bara ett par timmar ...

Nenne: grattis till bra läkarutlåtande och IVF:start! Ska googla på din kattras - låter spännande

Liten: låter jobbigt. Jag är själv rätt neggig vad gäller min man just nu. Tycker inte han engagerar sig i bebisförberedelser osv. Jag har i alla fall tvningt honom att ta fullt ansvar för Livias penicillinintag - jag blir alldeles för stressad av det och tänker på det hela tiden annars.

Slottshelg på Södertuna kan få fart på livsandarna - upplevde en lycklig stund i deras vedeldade badtunna för många år sedan ... Och i slottsparken, och i ...

• Liten med Mindre

Fast Page - jag går upp i vikt utan ansträngning - det gör inte Mindre. Just nu är det säkert alla magsjukor som spökar - fast jag tar gärna extra "gå upp i vikt-tips" för småbarn, som vi inte redan hört. Så länge hon är pigg tänker jag inte noja för mycket om det. Det finns så gott om annat att noja över.

Men jag håller med dig om vårdeppighet. När jag inte är manisk och vill städa, fixa o röja, så blir jag helt anti istället.

• Mrs  B

AM
    Lycka till idag!!!!!
    Dagisfröken (Maltes) pratade också om "höstblåsor" när jag ringde och meddelade att han skulle vara hemma imorgon. Tyckte inte heller det lät som svinkoppor. Själv är jag osäker. En prick kanske är en svinkoppa men de andra är verkligen bara röda prickar.

Dessutom har han blåsor i munnen, vilket gör att han inte är intresserad av att äta och dricka.
    Ska se vad de säger när jag får tag i bvc.
    Undrar också om det kan vara något han ätit, men vad???????

Page
    Glömde ju tacka dig igen för hjälpen med mitt cv , för det hade nog en stor del i att jag fick jobbet. Rektorn ifråga citerade nämligen det jag skrivit om musiken när han frågade om jag skulle kunna tänka mig att jobba som musiklärare igen.
    Jobbet är sådär intressant och bara 2 dagar i veckan, men helt okej och det är kul att vara ute och jobba igen. Bra för lille Malte att få en skonsam inskolning på dagis också.
    Så jag är nöjd!
    Svårt att svara på dina undringar eftersom jag inte träffat dig och det där med AF är ju en sak i sig.
    Jag har haft en bra handledare, men hon kunde ändå inte hjälpa mig att få jobb. Jag hade ju allt redan, utbildning och erfarenhet så det var inte mycket mer att säga än att skicka ansökningar.
    Hoppas det hela löser sig!

• Liten med Mindre

Page - vad mysigt med hundvalp!

Nenne - dito med kisse, fast lite mysigare faktiskt... /kattmänniskan

AM - bra att du delegerar bort det stressiga!
    Hoppas det är tomt i slottsparken när vi ska till Södertuna...

Cicci - hur går det med magknipet?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare