• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Svårt att ha lust förresten om man är missnöjd... Tänk vilka krav man ställer på sig själv. "Kåt, glad och tacksam" el hur sa de i filmen?

• MSW

Ea: jäkligt skumt med tanten(eller vad det nu är) Men visst hade du "beställt" blodprov runt dag 15? Kanske får lite svar då... (s 600)

• Liten med Mindre

Muggles - prata är nästan alltid bra. Försöker hålla inne med det mest okonstruktiva. Kåt glad o tacksam - jo, önskar ju att jag vore det.

Är det förresten mest kvinnor som funderar över allt sånt här?

Jag får anta att jag känner mig extra nere då jag var krasslig under ÄL och inte fick det kåta uppsving jag så väl behövde. Bättre lycka nästa gång! Ska försöka vår-peppa mig lite tills dess, och kanske peppa igång maken med. Han ska ju börja jobba snart, och kan inte såsa omkring i mysbyxor så länge till. *YES!*

Håller mer FlyLady här - att jag blir effektivare och piggare färdigklädd än mysklädd.

• BrudSommar2006

Liten, hjälp, det där hade jag kunnat skriva! Eller ja, jag bryr mig inte om huruvida han tränar men laga mat är han usel på, pyssla hemma likaså och vad det gäller Fred Astaire tror jag våra respektive ligger på samma nivå! Fast det är inget jag gått och funderat på nu eller så, men det bara lät precis som att du lika gärna hade kunnat beskriva maken!

Har något varit i Budapest? Vad ska man se där? Ska dit på kurs ju i maj och så kommer maken dit och så stannar vi över helgen. Lika bra när vi nu har tillfälle, inte ett ställe som är överst på vår lista annars och nu reser vi ju knappt i alla fall.

• BrudSommar2006

Alla verkar gilla den där menskoppen men jag tycker att det låter riktigt läbbigt, isch, inget för mig tror jag.

Tror att det är läggdags för mig strax, gäsp.

• MSW

Ang spikmatta låter det lite läskigt!

Och ang bärsaker så hade vi en babybjörn sele till A som vi lånade av svägerskan, skulle vi ha köpt något eget hade jag förespråkat en bärsjal!
    Vi har dock använt den jättemycket, men inte på ett tag nu, han håller dessutom på att bli för tjock för den (högst 12kg), så nu har svägerskan fått tillbaka den i helgen!

• Lapinette

BS - Budapest vad härligt! Den står på min city-lista att besöka. Skulle jättegärna vilja åka dit och har hört gott om staden men ej varit där.

• muggles

BS: det är väl de där baden va? Och maten är billig har jag för mig. Men jag vet inget eg, har aldrig varit där och är inte speciellt lockad av öst Jag vill till Barca! Undrar vilket århundrade man kommer dit?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare