• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

BS
    jag skulle gärna åka till Budapest, tror det är en jättevacker stad! Lyllo!

Liten
    Mugglas säger mycket klokt!

Annars är mitt måtto att jag ska vara kåt, glad och tacksam och lyckas för det mesta med det första.

Åter från farbror doktorn. Fick beröm för min fina, högst normala tempkurva .-o Say WHAT?!?!?!
    Hur som helst, spraystart mitten av april och ÄP i maj, efter att vi varit i Göteborg. Wohooooo!!!!! Jag är LADDAD!!!!

• nennesjuttioåtta

favvokaninen
    Jaa visst är det! TACK!!!!

Men, men... det är långt ifrån klart om man säger så. Men jag blev lika glad när jag fick böj på ÄL-testet så jag har ingen som helst verklighetsförankring.

nu har vi tingat en katt också, ska kika på den i påsk och bestämma oss efter det. Den hr gången är vi först i kön, så inga obehagliga överraskningar bör vänta. Det är en ocicat. Vet någon nåt om den? har hört att den är lite livligare än andra, men det tycker jag är bra. Andra sover ju bara bort tiden.

• Lapinette

nenne - katt och IVF ... låter inte illa!

• FruCicci

Hej!!

Sitter här med magknip, drygt.... har läst i kapp lite och skickar varma kramar till Vickan!

Mugglan, det var en seg tant fan!

Lycka till idag då AM! Hoppas inte bäckenet är för trångt så du kan föda vaginalt!

BS, jag har bott i Ungern!
    I Budapest till och med
    Jag kan tala om allt!
    Det är en oerhört vacker stad och mycket prisvärd!

Nenne, din fina tempkurva! DU SER! LADDAD det är jag med för din skull! Nu jävlar, och grattis till dolktorsbesöket får man kanske säga!

Nu måste jag hämta en kaffe, jag tror det kanske är det som får i gång stackars magen bäst... aj aj

• Liten med Mindre

Nenne - applåder för den fina kurvan. Och skönt att det sätter igång snabbt nu!

BS - har inte hört något speciellt om Budapest - men har också fått intryck att det är en "mysig" stad. Kanske en sån man flanerar i, tar sig en öl på café, äter gott o billigt. Måste finnas massor med tips på nätet, typ lonley planet eller nåt.

MSW - du skulle inte kunna tipsa om vad du ger sonen för att få upp honom i vikt?

BVC ville börja kolla Mindre mer regelbundet igen efter dålig viktuppgång. Det kvittar visst hur mycket smör vi stoppar i maten. Måste få till mer hemgjord mat tror jag - den känns mer energität. Men då pillar hon ju i sig mindre istället, jämfört med den såsiga burkmaten som hon fått nu när hon var dålig.

• Lapinette

nenne - kanske jag ska ladda för FET i maj så vi kan gå parallelt?! Funderar annars på att skjuta den till juni då jag känner mig ur spel just nu.

• _koko_

nenne - Åh, vad roligt!! Och spännande!!!
    Och en ocicat också!! De är ju helt sjukt vackra för det första, och väldigt sociala vad jag har förstått. Men kanske inte en ensamkatt? Fast ni funderar på två va?
    Läste att EN katt/hund/whatever inte gör någon skillnad för allergier hos barn, men två gör jättestor skillnad! Åt det positiva hållet alltså.

Liten - Tråkigt att du är så nere, men jag förstår det eftersom du verkar ha det så knepigt på jobbet. Man är ju på jobbet en väldigt stor del av sin tid och mår man inte bra där drar det ju ner en i övrigt också. Kram!

• Liten med Mindre

Tack kokisen.

Gonar mig i omtanken från er alla. Ni är fantastiska att ventilera med.

Nu är i alla fall slottshelgen bokad - Södertuna igen. Mammas kusin som jobbar i bokningen fixar ett rum med sjöutsikt. Sist fick vi uppgraderas till gemak för det fanns ledigt.

Många små solstrålar letar sig in under manteln idag. Härligt!

• Ore

Nenne - ÅH vad härligt! Och starta i mitten av april, det är inte långt kvar dit ju... Och så en katt med... Skulle också välja en livlig katt!

Och om lappis funderar på FET då i maj också... Oj oj oj, jag tror jag får skicka tummarna på träningsläger innan dess, för att de ska klara av allt tumhållande...

BS: Tror också att Budapest är en härlig stad att bara spatsera omkring i, och sätta sig på ett café och bara njuta av livet. Är nog även prisvärt med spa-behandlingar där, så det kanske ni ska passa på (säger jag som fått hela kroppen spa-behandlad i helgen - helt gratis...) Men det är verkligen suveränt skönt!

Magknip, hosta och sega tanter... Hoppas det går över snart. (Ja, tanterna kan ju dra något gammalt över sig och hålla sig undan i minst nio månader eller nåt...)

Liten: Hoppas du hittar en positiv spiral, som du kan börja snurra i... Du har ju fått en del råd, många bra sådana också. Tror inte det är fel att nämna för maken att du känner dig litet nere. Finns inget du kan komma på som skulle muntra upp dig? En dag i vårsolen, kanske. Fixa barnvakt och vara bara ni två? Eller något annat...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare