• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

Idag har jag mysbyxor nertill och en vanlig tröja upptill, lite mitt i mellan alltså.....

• Page

Nenne, det är ju ett riktigt vilddjur som ni ska få! Jättefina!!

• Mrs  B

Knepet att få Malte att sova nu är:
    Mojjes nya skiva "Popkornfrisyr"

• nennesjuttioåtta
    hurra för katter! Ja, de verkar ju vara lite vildare och nyfikna. Men rätt tunn päls och hårar inte så mycket heller (försäljarknep, kanske) så våra allergiker törs komma. Men det blir nog en till sen, så hon behöver inte vara ensam.

Mysbyxor
    synd bara att det är så förbaskat skönt, jag använda aldrig såna förut men köpte ett par i plysch (till min syrra i present men hon fick något annat istälet, hahaha!) förra året och de är rätt slitna. Men klämmer inte åt över magen som jeansen gör när man sunkar i soffan. Men visst blir man mer aktiv en helg om man inte tar på sig dem. Jag skulle då ALDRIG gå ens och handla i dem.
  • Liten med Mindre

Nenne - mina mysbyxor jag har sunkat omkring i (får maken får jag har jag dumt nog tänkt) syns inte under regnbyxorna när jag går till affären... *skäms*

Men vi kombinerar affären med lek i skog eller park - och då blir det soggigt om jag vill vara med.

Håller också med om att mysbyxor nästan är måste när man inte mår bra fysiskt. Fast när man som vi mest inte har lust, inte har någon ork, känner sig "blä" - då är det nog egentligen läge att fixa till sig istället. Sen går det inte ner lika mycket "pigga upp mig godis" när jeansen sitter åt. Och så blir jag inte lika deppig över för mycket sötsaker som sabbar magen...

Det kanske är min goda spiral - att sluta med mysbyxor? Heureka!!

• Liten med Mindre

MrsB - hoppas att Mojje är uthärdlig då.

• Mrs  B

Liten
    Mojje är faktiskt väldigt bra barnmusik.
    Maken och Max var på konsert med honom för någon helg sedan och Max var helt lyrisk.
    Jag hade velat gå eftersom musik är min grej och inte makens, men Max ville ha pappa med sig så jag fick stanna hemma.
    Men fick ju iaf se Mora Träsk för ett år sedan....

Ytterst sällan jag har mysis när jag handlar, men däremot under termobyxor och vindställ om vi ska vara ute och leka. Mycket skönare än jeans.

Maken använder ALDRIG mysis!
    Bara när det gäller löpning i skogen.

• fru AM

Jaha - nu är det dags att dra till sjukhuset för bäckenmätning ... Jag undrar faktiskt vilka perverterade ställningar jag kommer behöva inta i röntgensalen ... Förmodligen UTAN mysbyxorna på dessutom ...
    See ya all!

• Ore

Mysbyxdiskussion! Har haft några enstaka sådana genom åren, skönt att dra på sig efter att man duschat på kvällen (efter träning), när man är hemma sjuk, eller när man ska gå hemma och skrota någon helgdag...

Har nog faktiskt masat mig iväg till affären med dem också, senast igår faktiskt... Då var de dessutom litet leriga eftersom jag var uppe vid huset innan och lyckades bli smutsig.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare