• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Page

AM, förlossningssätt? Som i kejsarsnitt eller vaginalt?

• Page

Förresten, jag kanske kan börja hänga här igen nu när jag ska skaffa mig en "bebis". Jag ska köpa hund nån gång i år.

• fru AM

Hej Page: Precis! Förlossningssätt som i kejsarsnitt eller igångsättning (=vaginalt)

Vad blir det för ras på lilla vovven?

• Telemarkgrrl

Page, jag förstår verkligen att det känns jobbigt, det finns väl ingen som vill bli betraktad som en knepig människa. Men jag tycker att det låter så himla märkligt alltihop, jag kan faktiskt inte förstå vad dom menar.

Åååh, en hund!! Vilken sort?!

• viktualia

Nu har min underbara bekantskapskrets ringt och bekymrat sig. ÅÅÅÅ vad jag är glad över att ha så goa vänner. Och de kände mormor allihop!

Dags att sova och låta denna skumma dag gå till historien.

Page - jag har mailat dig!

Godnatt och tack för alla kramar!

• fru AM

Godnatt från Stockholms-juryn! Delar av den i alla fall

• muggles

Page: klart man inte vill vara den konstiga typen. Men ärligt talat skulle jag inte lyssna för mkt på en af-tant. De jag har träffat ger jag inte mkt för. Kommer ihåg en gång i tidernas begynnelse när jag besökte af, ett obligatoriskt besök för att få a-kassa (var mellan jobb). När jag kom in tittade hon inte ens på mig utan in i datorn och det första hon sa var "jaha, vad har du för personnummer?". Jag tycker ju då att man kan hälsa med namn först... Men jag var väl bara ett nummer för henne. Jaja, iaf. Vad har du fått för utlåtanden på jobb du har haft? Du kanske ska försöka stärka dina starka sidor ist för att racka ner på saker i din personlighet och försöka ändra det? Nu flummar jag bara, sorry...

SPOTIFY ÄR GRYMT!

• BrudSommar2006

Är hemma sjuk idag, har ju åkt på Iris dunderbacill *stackars mig*.

När kan man få höra hur det gått för Nenne tro? Inte förrän ikväll kanske. Och AM har spännande beslut att fatta imorgon ser jag.

Vickan, hoppas idag blir en bättre dag än gårdagen.

• Fru E

Muggles-vi kan bilda klubb du och jag med skum cykel . Jag hade ju tant från den 19:e till den 24:e och sen slut men sen har jag haft rätt mycket spottings sen den 26:e och har fortfarande. Så här har det slösats med simmare som Nenne brukar säga (dvs maken har fått sitt men inte jag), känner sig inte så himla feäsch och sexig med spottings precis......jaja dag 14 är på onsdag men tror inte på ÄL då men får se vad gyn säger. Hade varit kanonglad för en "normal" cykel som Pergon verkar ha förstört....
    Så slut på klagan för idag

Vickan-stor kram till dig! Man tar alltid det hårt även om man vet att en nära person ska gå bort. Jag tror inte man riktigt förstår det förrän det verkligen händer.

Page-vink vink vill också ha en vovve men har inte tid, plats och makens bror är superallergisk....

Nenne-håller tummarna för dig

BS-inget roligt att vara sjuk

Annars har helgen varit ovanligt produktiv ur alla synpunkter förutom i barnverkstaden. Gästrummet är äntligen klart men jädrar vilken tid det tog! Maken är grymt noggran vilket är kanon. Nu ska bara dörrfoderna upp men det får vänta ett tag så maken hinner med sitt lite.
    Skickade med maken 4 tomatplantor imorse så får se om de överlever han berättade nämligen att ett par av hans kollegor hade ett miniväxthus på jobbet som de donade med så då kan ju inte maken vara sämre.....

• Liten med Mindre

Vickan - kramar! Väntat men jobbigt ändå. Skönt med vänner att dela sorgen med.

Gosnosen - kramar till dig med. Hoppas det blir er tur snabbt!

Page - vet inte heller vad jag ska säga. Tyckte du var otroligt sympatisk att prata med. Men så är väl jag kanske också en sån person som alla inte klickar och blir tjenis med från början. (om det nu är nåt att le om)

Har i alla fall haft en mysig helg med lilltjejen. Maken var borta i lördags, och sov bort förmiddagen igår. Vi ägnar oss fortfarande åt säng-sanering för lilltjejen på mornarna. Hoppas att det ska ge sig snart. Hon är ju kanonpigg i övrigt.

Undrar för övrigt om det är ett drag av vårtrötthet och allmän trötthet efter alla sjukdomar - men all lust (till det mesta inkl maken) är bortblåst. Jag tänker bara en massa neggiga tankar om mig och honom och vårt liv och jobbet och allt i allmänhet. Blä! Måste hitta en uppåtgående spiral snart istället. Eller - hur skapar man sig en sån? Kanske inte bara ska sitta o vänta på att bra saker "ska hända"? Lite känsligt att prata om hemma också...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare