• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • viktualia

Pip!

Jag har varit online nästan hela dagen men inte gett mig tillkänna. Har en störtsoft helg. Maken är snuvig och orkar inte göra många knop. Själv är jag mest frustrerad över allt med mormor... det är så tungt att det ska vara så sanslöst utdraget... gaaaaa.

• Ore

Åh, vad jobbigt. Framförallt för din mormor, men också för er runtomkring... KRAM Vickan!

• viktualia

tackkram tillbaka!

det verkar dock som att mormor inte tänker dö på sin äldsta dotters födelsedag (mamma fyller idag). Hoppas att det inte händer söndag nästa vecka när jag fyller år... kanske en trivial önskan.. men hm.....

• Mrs  B

Kram till Vickan!!!!

Sitter här i mörkret fortfarande och myser. Snart dags för sängen....

Har haft en trist dag!
    Malte fick feber igårkväll och har nu dessutom prickar runt munnen. Sjukvärdsupplysningen tror att det är svinkoppor men jag vet inte...???
    Ska ringa bvc på måndag så de får kolla upp det ordentligt.
    Han har varit väldigt orolig idag och bara gnällt, då är det allt skönt att alvedon finns. Verkar dessutom som om han har blåsor i munnen för han vägrar äta och dricka.

Själv har jag haft huvudvärk hela dagen och det har först släppt nu.

Nähä, nu väntar sängen. Och en MYCKET bättre dag i morgon hoppas jag fast vi får en timme mindre.

• Telemarkgrrl

Okej, jag hade helt fel. Jag hade faktiskt hellre sett Wagner än den där De muntra fruarna i Windsor. Jag hade hellre sett Wagner i fem timmar på träbänk utan paus. Det var så fantastiskt urdåligt igår att .... nej, jag hittar inga ord. Hade inte svärfar varit med, och dessutom betalat för biljetterna, hade jag gått i pausen.

Nu blir det dusch och sen lägenhetsvisning.

En extra kram till Vickan!

• Lapinette

Telis - trist med tråkig teater ... kunde du inte sova?!

Lägenhetsvisning ... nyfiken? Hittat någon med fin utsikt? Jag har som vanligt hittat ett par stycken jag tycker om (tittar ju varje vecka) men vi går aldrig på visning för vi ska ju inte flytta. I förra veckan såldes två 2:or här hos oss ...innan visning och till absolut bra priser. Helt galet!

• Telemarkgrrl

Nja, jag lyckades slumra till ett par gånger men dom har ju så låga ryggstöd på Dramaten så det finns ju inget att luta huvudet mot.

Ja, vi har sett en lägenhet på nätet i området som vi vill bo i. Men vi ska inte heller flytta. Dels lär det vara så himla mycket folk på visningarna nu och galna budgivningar, det orkar vi inte med, och dels har vi ju ett sånt fint badrum nu. Det kan vi ju inte flytta ifrån.

• Lapinette

Jag hade sett den här www2.skeppsholmen.se/objdesc.aspx&typ=CMVilla denna vecka men maken gillar inte den öppna planlösningen i vardagsrummet. Typ ska vi ha tv'n i köket? Nästa kommentar var - det är långt till t-banan! Jag visste att den kommentaren skulle komma. Annars gillade jag den här lägenheten www2.skeppsholmen.se/objdesc.aspx&typ=CMVilla som var till salu för en vecka sedan.

Kunde du inte luta dig mot makens axel Telis?! Trist att sitta och se något som man inte gillar. Själva hade vi lunch/middag hos min mamma kl 15.00. Fattar inte dessa knäppa mattider men min mor är jäkligt envis så det var 15.00 som gällde. På vägen hem hoppade vi av 4:an på Kungsholmen och gick in och köpte 2 filmer, Vicky Christina Barcelona och en fransk feelgood film. Sen hittade vi andra säsongen av Rome ! Vi avslutade den första delen förra helgen och ville nu bara gå vidare och se hur det gick efter Cesar blivit mördad. Klämde 3 avsnitt igår kväll !

• viktualia

Telestubben... lät riktigt plågsamt med fem timmar dålig underhållning... får träsmak i baken bara vid tanken!!

MrsB - kram tillbaka! själv får jag ju sova om nätterna...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare