• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Trevlig helg hörni - hinner nog inte in mellan fika och frisör.

• muggles

Trevlig helg Liten! Jag har redan varit hos frisören på lunchen och blev nöjd! Har varit dumsnål och gått till en billigare i 2 år och blev mindre och mindre nöjd, frisyren urartade till slut. Gick tillbaka till den dyra och - skönt att bli nöjd igen! Dessutom blir man serverad en mkt god cappuccino i stolen, känner sig så härligt omskött. Bra grej på en fredag...

• Liten med Mindre

muggles - precis som jag gjorde. Inte för jag har mycket till frisyr, men ändå.

Nu kommer kakorna - receptionens tur att fixa och det bådar gott, smaskigt o hembakt.

• nennesjuttioåtta

Liten med Mindre skrev 2009-03-27 13:35:16 följande:

Märker att jag är mer försynt än nenne i mina spekulationer kring kokos bio. Så oväntat! :-O
    Fast jag vet att du tänkte värre än du skrev.
  • nennesjuttioåtta
    muggles skrev 2009-03-27 13:48:39 följande:
    En sak jag funderat på flera ggr: hur kommer det sig att spåtanter och medier kan tala om tex begynnelsebokstaven på folk och företag men inte hela namnet? Det är ju såklart ett trick för att man själv ska hitta ngt det passar på (tex associera Livia till heltidssysselsättning ). Nä spåtanter - vik hädan! Liten: vi kan väl noja tillsammans nästa BIM?! Vi är ju några som cyklar ganska tätt nu, det är ju kul iaf!
    jo, fast hon jag skrev om sa hon namnet - och det är ett väldigt ovanligt namn - och dessutom lite andra grejer. MEN vi hjälpte naturen på traven så när han dök upp så fixade vi ihop dem.
  • _koko_

Hahaaaa, nenne, huvudet på spiken såklart! Visste väl att jag kunde lita på dig...

Liten - Du är väääldigt långt ifrån sanningen.

Vet inte hur vi räknade, men helt fel iaf, så vi har rätt mycket sånt över hemma (fast bättre det än åt andra hållet). Har blivit snygga vaser, ljusstakar och fat i parti och minut.

• nennesjuttioåtta

oooh Koko! More is more!

• Fru E

*knuffar mig in i Mugglans cyklingsgäng*

Har ungefär 100 saker som jag vill göra innan jag tar helg men inser att jag inte hinner börja på alla eller ens kan få dem klara vilket inte heller är rimligt. Men tycker inte om att ta helg och känna att man inte hunnit med det man velat så man ligger i fas.

• _koko_

nenne - Exakt! Tänk vad dramatiskt snygg er toalett skulle kunna bli - den mosaiken, ett lila sammetsdraperi bakom själva toaletten, guldkandelabrar och levande ljus överallt. More is more, som sagt.

• kängu

Hej hopp!
    Tillbaka efter shoppingtur och långfika. Blev tre bastoppar och två baslinnen, inte så kul men välbehövligt!!

Kakel i biorum... låter spännande

Tycker också spikmatta låter spännande, måste googla på vad en sån är bra för.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare