• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Halloj,

Spikmatta kör min make med! Han sover bättre och allt annat verkar bättre med. Sen har han även något armband på sig, nu vet jag inte vad det var bra för, men ngt i stil med avslappning. Han har köpt någon ny juicemaskin också, som man kan slänga ner allt i och så blir det bara perfekt god juice... så ännu en pryl i köket!
    Jag ska börja med spikmatta efter graviditeten.

Ny tjej i tråden, välkommen!

Babybjörn bärsele har jag sedan Victor, men han var för liten när han föddes för den, man måste varfa 53 cm, så det tog ett tag innan vi kom i gång med den.

MrsB, hoppas ni mår bättre snart!

Nenen, men vad skönt att tantfan iaf kom så nu kan ni fokusera på IVF, jag tror du kommer vara nästa att lyckas på försök nr 1!!

Telis, hej hej, undrade just vart du tagit vägen

Lappis kommer få 2 barn, det har jag iaf en känsla av, skulle itne förvåna mig om det blir du som får tvillingar nästa omgång...

EA, vad bra att tårtan blev okej efter ett par timmar i kylen, den lät oerhört god när du beskrev den. Jag är sååå söt sugen nu för tiden, sitter med en bounty framför mig, men det är ju inte lika gott som chokladtårta

Ego har varit hos barnmorskan nu på morgonen, mitt järnvärde går upp och ner hela tiden, nu var det nere på 106, så jag måste äta fler Niferex, blä. Sen har jag vitaminbrist med, trots att jag äter etxtra folsyra och dricker berocca, så nu ska jag ta 2 st 'mitt val kvinna' varje dag med!
    Bebisen hjärtljud gick upp igen denna mätningen, 144 slag i minuten Ni vet jag och mina hjärtljud
    Den ligger i säte, men det är ju tid kvar så den får minsann vända sig!
    Magen ligge pang på kurvan...

AM, tänk att du kanske har Hector hos dig om exakt en månad! Så mysigt!

• Ore

Ja, vad var det du sa Cicci... Det man sparar in på tamponger förlorar man på vitaminer...

• nennesjuttioåtta

köp menskopp så går ni med vinst!

• nennesjuttioåtta
    Telemarkgrrl skrev 2009-03-27 10:13:50 följande:
    Jag tror att gosnosen gjort tre försök också. Det är verkligen inget 75%-igt resultat här.
    Undrar förresten hur det är med Gosnosen?!
  • Fru E

Hmmm.....har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om menskopp....jag har ju inte ens lyckats komma överens med tamponger än (hur svårt det nu kan vara liksom med bara ett hål )

• Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-27 11:07:48 följande:
    köp menskopp så går ni med vinst!
    ska överväga detta så småningom... när det blir dags för det igen...
  • FruCicci

Ore, ha ha ha, precis... jag tror fan jag går back på vitaminerna etc nu alltså, billigare med tampongerna... och man behöver ju inte köra upp den varje dag, men vitaminerna och järntabletterna mm ska man jag ju pilla i sig flera gånger om dagen både nu och sen efter förlossningen med
    Nåväl....
    menskopp kanske det får bli Nenne

• Lapinette

Gosnosen tittade ju in på resetråden i förra veckan.

• Telemarkgrrl

Ja, jag skulle också vilja höra ifrån gosnosen. Hon rapporterade iallafall i resetråden att dom haft en fantastisk semester i Sydafrika.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare