• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

nenne - 70-75 % ... skriver dem efter hur många försök??!! För vid en IVF säger man väl att chansen är ungefär 30 %.

• Lapinette

nenne - har du skickat din höga temp till mig? Jag är på tredje dagen mens och har en temp på 36,7. Som det sett ut tidigare har den varit nere på typ 36,3. Vad är det som pågår i min kropp? Känner mig faktiskt jäkligt uppgiven just nu .

• Telemarkgrrl

Liten, nja, ortopeden säger att det är diskbråck men jag tror inte på att det är det som gör ont. Dels stämmer inte symptomen alls och dels är det bara ett litet diskbråck och dom flesta lider inte av sina diskbråck alls. Naprapaten säger att jag har låsningar i bröstryggen som gör att jag får ont i ländryggen och att jag måste träna. Men jag tränar och tränar och det blir inget bättre, tvärtom brukar jag få som mest ont dagen efter jag har tränat.

• Telemarkgrrl

nenne, men 70-75% är ju jättebra siffror! Det är ju ändå tre av fyra av par som uppenbarligen har haft svårt att bli gravida (annars skulle dom inte göra ivf).

• Lapinette

Vad trist Telis att de hittar felet ... så man kan åtgärda det?

• nennesjuttioåtta

Lappis
    oj, nu har jag skicakt den. Om du förstår dig på den, hahahaha!
    Ja som sagt, vad är det med oss? Vad säger din akupunktör? Min fattar ingenting, och framföralt inte hur jag kan frysa men inte känns kall på fötter och händer, och är så varm i kroppen. Jag säger: Nackskott!

• Liten med Mindre

Telis - har du fått rumpan masserad "på djupet"? Jag har ju haft en hel del besvär under hösten, sovit illa och inte velat ligga länge i sängen - men med rumpstrech, träning av rumpan och grym massage (företagsmassösen faktiskt) så har det blivit hästlängder bättre.

Sen brukar min naprapat hitta några hemska knutor mitt i ländryggen, mot ryggraden till. Har fått akupunkturnålar där ibland och det gör också susen. Har du såna lär du hitta dem själv om du ligger på golvet och knådar in mot länden/ryggraden.

Kan rekommendera ett besök till min naprapat i Kista, om du vill ha en second opinion.

• nennesjuttioåtta

Lappis, så här står det på klinikens hemsida:
    chansen att bli gravid med hjälp av en IVF-behandling i Sverige är mellan 30-35 %, dock har ca 70 % blivit gravida inom ramen för 3 behandlingar.

telis
    jo, det är ju bra, bättre än vad jag trodde fast det går inte in i huvudet att det är bra, jag vill vara hundra procent säker att detta kommer lyckas... :-s

• Liten med Mindre

Glömde Telis - fram/utsidan på låren behöver få sitt också. Jobbigare massage finns inte, men den gör nytta för ryggen med.

Fast du har säkert prövat det mesta, så jag ska försöka att inte vara så klämkäck. *rodnar*

• nennesjuttioåtta

lappis
    Visst har ni 8 eskimåer nu?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare