• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

*Fniss*
    Tack för att ni engagerat er i tårtfrågan den blev faktiskt bra när den stått i kylen några timmar även om den är litet litet sned men tänkte förvilla det med garneringen som ska på ikväll. Det blir chokladgaller runt hela men har inte riktigt bestämt mig vad jag ska göra upptill förutom att skriva kollegans mans namn. Tänkte ev göra något snirkelmönster men får se...
    I tårtan är det mörk chokladmousse, jordgubbsmousse och vit chokladmousse alla gjorda från grunden

• Ore

Men vad bra att den är litet sned så att man ser att den är hembakt!!!

muggles: Det där med löner är intressant, vi har löneförhandlingar snart. Koncernen har direktiv om noll-utveckling av lönerna, och vår personalchef här har tydligen haft många och långa diskussioner där hon har fått förklara vad centrala avtal innebär, och att lönerna därmed inte kan frysas helt.

Men det låter som att det är helt mission impossible att få igenom mer än det centrala avtalet, vilket vi faktiskt lyckats med de senaste två åren (mest tack vare speciallösningar, dock...)

• fru AM

Du kan inte förstärka intrycket av snedhet så att det ser ut som om det var meningen?

• Fru E

Äh så mycket sned är den inte, tror att jag märker det mest själv. Svårt att få den helt rak när man inte har något lock på den utan bara tryffeln.

Blir nog namnet spritsat i jordgubbsmousse och någon krusidull ovanpå. Chokladgallerna sticker upp lite på sidorna på tårtan så tror inte jag behöver ha någon kant runt

• viktualia

Lönediskussionen - jag fick veta min nya lön igår, får 3,5 % mer. Dessutom retroaktivt från oktober... Och japp, det är verkligen högt för att vara den knackiga byråkratvärld som jag jobbar i.. men så har jag tagit i som faaaaaaaaaaaaaan också... trots att jag bara varit där 1 år och 2 månader

Och idag var det nog tur att jag vet om min löneförhöjning... blev TILLPLATTAD av en bitter gammal kärring = kollega. I vanliga fall har jag tålamod. Inte idag. Beklagade mig för chefen... hm...

Kombinationen med lite lätt förkylning och oron/sorgen/ovissheten om mormor gör att jag inte är på topp... Mormor lever för övrigt fortfarande.. och får bara i sig morfin och vatten... hm... (och på topp var jag igår när jag yttrade mig under en domstolsförhandling... (SHIT vad skumma saker jag gör på arbetstid)...och fick jättemycket cred efteråt...)

• Mrs  B

Vickan
    Kram till dig idag!!!!!

EA
    Du kanske blir konkurrent till min "baktant" här i byn.

• Fru E

Mrs B-njaaeee M är lite bättre än jag fniss

Tårtan är kanske inte så "manlig" med namnet i jordgubbsmousse och rosa kant runtom men tyckte det var roligare än grädde

• Vännerfan

EA, Tårtan låter kanongod!!

Mugglan, Jag tror helt enkelt att ni missade ÄL som du trodde först. För jag tänker fortsätta tro att det kommer ta snabbt för er! Och tack för inbjudan- jag har själv tänkt tanken, men insett att maj är jätteuppbokad redan. Vi ska till Rom, Prinsen fyller år, svärmor fyller 60 och hela släkten (nästan) kommer hit en helg. Så tyvärr.

• Mrs  B

EA
    Snart kanske du är lika duktig.....
    Synd att ni inte var hemma i söndags.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare