• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

OT och jätte-EGO: Sonen står ju i kö till en friskola med lite snobbvibbar (samtidigt en väldigt bra pluggskola med bra akademiskt rykte). Igår fick jag veta att en kille längre bak i kön glidit förbi sonen och kommit in ... Blir helt galen på sånt här. Sitter och repar mod och tålamod för att ringa och förhöra mig om saken. Måste lyckas argumentera utan att bli topp tunnor rasande och börja gråta ... Samtidigt: vill man ha barnen i en skola som myglar?

• Tinga

Nenne - jäkla skit! Skönt att ni har "back-up" i form av ivf-samtal snart. Kram!

EA - vad tråkigt att tårtan krånglar! Irriterande att det inte blir som man tänkt sig, när man lagt en massa tid och energi på det.

Imorse behagade äntligen ät-psykologen ringa hit, en dryg vecka efter mitt första samtal/meddelande till henne. Hon bad faktiskt om ursäkt för att hon inte hört av sig och hon lät trevlig, så nu har jag bokat en tid med henne också. Hon tyckte själv att det var bra att jag träffade neo-psykologen nu och henne själv sen, så kan jag, som hon själv uttryckte det, ta till mig det bästa av vad de båda har att komma med. De har ju olika specialområden, så det känns jättebra att få träffa båda.

• Lapinette

Tinga - vad skönt att du ska träffa båda två!

• Ore

Skönt Tinga, att du har fått tider. Och hos två pyskologer dessutom, bättre än bara en. Hoppas att du får bra hjälp!

EA: Tårtkrångel låter inget vidare. Och man vill ju göra det perfekt dessutom, när det är beställning...

• Ore

Sitter med en personalundersökning, och försöker fylla i... Det är inte lätt det där med frågor om jag utsatts för mobbing (t.ex. upprepad utfrysning) eller sexuella trakasserier (t.ex. ovälkomna sexistiska skämt). Jag tycker inte jag är mobbad, men har blivit utsatt för upprepad utfrysning. Jag tycker inte jag är sexuellt trakasserad, men jag har fått höra ovälkomna sexistiska skämt.

Inte lätt. Det känns som att om jag kryssar "ja" så är det samma sak som att slå på stora trumman, och säga att jag tycker det är jättehemskt. Samtidigt som jag ljuger om jag kryssar nej... För de här sakerna har ju ändå hänt...

• nennesjuttioåtta

hej igen
    tillbaka efter planeringsmöte...

Tack för all omtanke!

Cicci
    nja, dag 34 idag så för tidigt är det ju inte. Om jag inte är låghormonare...

Men jag var föga förvånad att det blev minus trots att jag hoppade in i duschen innan resultatet och hann tänka både hur jag skulle skriva plusset här i tråden, berätta för min man och ringa till gyn och säga att vi inte behöver komma på något ivf-samtal... Fuck.

Lapinette
    ja, vännen, jag har ingen jävla aning. Och hade inte akupunktören sagt igår att min puls var annorlunda så hade jag nog inte ens trott något själv men direkt triggas ju förhoppningarna. Men, men...några dagar kvar till ivf-samtalet och kanske kanske kommer de fram till vad som är felet då. Kram på dig med! Det blir kanske vår tur en dag.

• FruCicci

AM var det Carlssons skola eller? De myglar som fan där nämligen! Har hört fler....

OK, då är det NORMALT med tryck så tidigt. Sa till maken igår att det antagligen är fixering på g, Victor fixerade sig tidigt. Men det känns verkligen obhagligt och sen verkar jag ha massa flytningar, så jag tror jag kan ha fått svamp igen, eller så är det heeeeeeeeeeeeeelt normalt det med

EA, skit med tårtan, men oj vad gott det lät ändå!!!!!!!! MMMMMMM

Tinga, skönt att du får prata nu och att hon var trevlig när hon väl ringde tillbaka, fattas bara!

• FruCicci

NENNE, då hoppas vi att du är låghormonare Till tanten har kommit iaf, för än så länge lyser hon ju med sin frånvaro!
    Ingen tant är ett gott tecken!

• Ore

Aaaah, Nenne, du svävade runt på de rosa molnen ett tag. Men du verkar ha ramlat ner från dem ganska mjukt ändå.

Skönt med ivf-samtal snart!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare