• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

nenne - jag hoppas vilken dag som helst och inte om 10 år när man inte är långt från döden.

Kokade igår menspåsen och attans vad äcklig den är. Nu dricker jag inte svart utan diaréefärgat ... MUMS!

• Lapinette

Ore - hörde du inte dunsen i duschen??!!

• FruCicci
    Lapinette skrev 2009-03-26 10:51:50 följande:
    nenne - jag hoppas vilken dag som helst och inte om 10 år när man inte är långt från döden. Kokade igår menspåsen och attans vad äcklig den är. Nu dricker jag inte svart utan diaréefärgat ... MUMS!
    HA HA HA oj vad jag skrattade högt på kontoret här!
    Lät ju skit gott Lappis
  • Liten med Mindre

Lappis - det låter ju jätte(o)mumsigt. Är det håll för näsan o svälj eller?

På tal om medicin förresten - kom på att när jag var liten så fick jag alltid en chokladboll när jag hade tagit den äckliga av hostmedicinerna. Den med banansmak gick ner ändå. När jag blev äldre var det tvärt om.

• fru AM

Cicci: Enskilda Gymnasiet (grundskolan). Och ansvarig är oanträffbar ... Nähä!

• start september

Jag är nog ett exempel på magsjuka med illamående nästan bara (var kass tidigare i veckan). Jag kräktes till slut, men troligen mest för att jag försökte (mot bättre vetande) äta lite.

Lurigt att veta när man är frisk och inte smittar?

• FruCicci

Just det, ag medecin. Victor fick ett penecilin med jordgubbs smak, det hällde vi bara ner i nappflaskan och hällde i jordgubbssaft, han gillade det skarpt. I Frankrike fick han antibiotika med apelsin smak, funkade kanon.
    Men om det smakar blä från början så är det nog bara att göra en god smoothy av det! mixa frukt pure och välling eller saft eller glass eller vad nu ungarna gillar. Victor avskyr glass, han är inte normal Men kanelbulle funkar, fast det är ju svårt att hälla antibiotika i....

lappis, alltså, diaree färgen när du kokoade "menspåsen" etc... MUMS... det var det jag garvade åt... inte att ni skulle vänta 10 år till för barn...

• FruCicci

Ok AM, det trodde jag inte om EG, fy vad pinsammt!

• Lapinette

Jag dricker den och säger högt mmmm... vad gott! Ska försöka ha en positiv inställning till det här annars kommer aldrig att funka. Ska bara dricka den här mensdrycken i 3 dagar så värre än så blir det inte. Sen återgår jag till min svarta dryck igen. Huuuuuurrrrraaaaaa!!!

• fru AM

Cicci: eller hur!? Men nu kom jag fram på telefon och sonen har plötsligt en "sportslig" (?) chans att komma in (reservplats 6 och det är 4 platser kvar). Allt rann av mig bara ... alla argument, man vill ju inte bränna sina skepp alldeles. Måste diskutera taktik med maken som är en magisk retoriker ...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare