• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Har precis haft utv.samtal med min chef, blir spännande med löner i år. Det är ju en del företag som fryser lönerna. Så verkar det inte bli hos oss men det blir nog inga feta påslag i år. Och det kan bli att man får avstå lite semester el klämdagar mot att få ett lönepåslag. Jaja, man får vara tacksam att man har jobb i dagens läge...

• FruCicci

Mitt möte blev inte av....

Hej Mugglan!
    JO Nidisen kommer alltid 7 dagar efter ÄL!
    Det är ju då ägget fäster som det kan komma blod säger de...

• start september

Får vi någon gång en syskon är båda delar lika välkommet, men både maken och jag ser framför oss en tjej till, vet inte varför.

• muggles

Frejis: skönt med viftande armar och ben! Inte så kul med myomet, hoppas det slutar växa. Tänk att det alltid ska vara ngt...

Vänner: vi kan inte locka hit dig när det blir stora Gbg-träffen (16-17/5)? Du kan bo hos oss...

• Mrs  B

Känner mig som världens sämsta mamma nu.....
    Max är ju som sagt sjuk och jag har suttit framför datorn hela dagen (svenskan).
    Känns inget vidare men vad gör man när man har en deadline....?
    Maken har jobbat hemmifrån så vi har iaf kollat till Max lite då och då, men annars har han fått klara sig själv vid tv:n.

Snart ska vi på en diskussion om Max ska till dagis imorgon eller ej. Jag tycker att han ska vara hemma med maken och maken vill lämna honom på dagis (tror Max fejkar en del).
    Får väl se hur det blir...

Nu är iaf svenskuppgiften klar (eller nja...) och jag ska ta ledigt ett par dar.
    Nästa vecka väntar en muntlig uppgift med redovisning i Växjö fre-lör.

Cicci
    Synd maken inte vill åka en bit för Skåne är nog bäst när det gäller golf.

• Mrs  B

Blir det en fjärde här vill/ska jag ha en tjej.
    Men troligtvis blir det nog en pojke till....

• Ore

Jag vill ha en pojke Alltså tror jag att det är en pojke. Maken tror att det är en flicka. Så någon av oss kommer ha rätt

Vill ju så småningom ha "en av varje sort", men det är inte så jättenoga. Tycker i alla fall att önskescenariot är en pojke först och en flicka sedan. Antagligen för att jag har storasyster, lillasyster och lillebror, och det enda syskon jag har saknat är en storebror

• Lapinette

Och jag vill ha en tjej! Här är det inte tal om en av varje sorten utan jag är totalt inställd på ett barn.

• Fru E

Ja alltså får man önska vill jag ha en pojke först och en flicka sen så lilltjejen har någon som ser efter henne men som sagt ska det bli något först...

• Fru E

Muggles-Det tog ett tag för min tant att bli mer "tantlik" när jag slutade med pillerna. De två första månaderna var det mest brunt med lite rött i men sedan kom den igång igen

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare