• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

nenne - fasen också ... jag tillhör de där 30 % eller räknar en utomkveds in bland de 70 %. Jag menar är 70 % fullgågna graviditeter eller även sådana som fått missfall?

Ang. tempkurvan så har min akup bara tittat på mina tidigare (riktigt fina) kurvor från i höstas. Under tiden jag haft utomkveds har kurvan jojjat upp och ned i o m feberattacker efter varje nytt utbrott (blod + smärta). Sen jag testat negativt har tempen istället legat högt. Vi får se vad hon säger i nästa vecka. Har ju inte varit där den här veckan utan dricker så snällt örter istället.

• Lapinette

nenne - japp 8 stycken i frysen. Vill dock inte göra så många insättningar så vi måste försöka skilja ut agnarna från vetet på något sätt. En positiv sak är ju att eskimåerna blir inte äldre och om livmodern blir det gör ju inget.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    fast räknas inte eskimåerna in i försöken? Ska du stoppa in flera eller ett och ett?
    Wooaah, jag vet inte. Jag tror de bara räknar graviditeter, som jag tolkar det. Det är ju i så fall lite missvisande eftersom det kan hända mycket på vägen. *ryser*

• Fru E

Ryggont måste jag med ta tag i nu känner jag......har ont i ländryggen till och från så får börja stretcha rumpan på kvällen och beordra maken till rumpmassage
    En bidragande orsak kan vara att jag inte hunnit träna lika mycket som innan kanske...

• Telemarkgrrl

Liten, jag har fått rumpmassage (kunde inte sitta på två dagar efter ) och diverse brutal behandling av lår och ljumskar (det kan inte göra lika ont att föda barn som när en naprapat med våld ska sträcka ut ens ljumskar ), och så har hon knäckt lös låsningar i ryggen och nacken. Jag går alltid därifrån och har mer ont än i innan. Du får gärna inboxa namn och nummer på din naprapat, det kan ju aldrig skada att få en second opinion!

Jag har köpt en spikmatta också, borde komma på posten i nästa vecka. Ska bli spännande att prova!

• Telemarkgrrl

nenne, jag önskar också att det var 100%-iga resultat. Men jag tycker att jag, Lappis, gosnosen och Frejis har fyllt kvoten på misslyckade ivf:er så din chans borde verkligen vara nästan 100%-ig.

• Lapinette

Telis - spikmatta ska vara suveränt! Något jag själv har funderat på gällande blodcirkulationen ... i strävan över att bli gravid. Som sagt, vad gör man inte (får nålar instuckna, dricker äckliga örter, tar hormoner ... så varför inte ligga på spikmatta också!).

• nennesjuttioåtta

apropå träning, pwahahaahah! Jag var på ett aerobicpass igår, nivå 1. Som man skulle kunna tro var för nybörjare och hopplösa fall som mig. Katastrof och idioti! Jag hängde inte med en enda gång!!!! Så jäkla kass på koordination, takt och steg. Ja, jag kan räkna men nej, jag fattar inte snurr hit och dit och byta ben i en galopp samtidigt som man vickar på höften i en sväng och direkt efter det slänger ut en arm (naturligtvis den som jag inte hade tänkt skulle användas), går åt höger fast man börjar med vänsterbenet och sen nig och nU BÖRJAR VI FRÅN BÖRJAN (WHAT?!?! vad gjorde vi dåaaaaaaah) studsstuds kick och sliiiide fem sex sju ått RUMPAN och ner tramptramp IVÄG schwinng höger snurra åt vänster jumping jack och KICK. Nej fy fan, jag blev inte ens svettig. Bara skelögd och totalt förnedrad av tajta 20-åringar. Bäst att hålla sig på startpasset på spinningen, så man känner sig tajt bland alla gamla kärringar a la komodovaraner.

• Lapinette

Jag är övertygad om att nenenlainen kommer att lyckas! Bara få bukt på din kropp som verkar vara lite ur spel med höga järnvärden etc. Sen kommer det bara att säga SMACK och det lilla embryot sitter som smäck mot livmodern.

• Ore

BS: Krya på er!

Telis: Jobbigt att inte veta vad som är fel på ryggen. Tror att en duktig naprapat eller kiropraktor kan hjälpa dig där, dock... Jag går regelbundet hos en kiropraktor/massör, och det är guld! Kan ju också bero på att jag alltid brukar lyckas ställa till det med min kropp på något sätt. Jag har vurpat på tjejvättern, vurpat i skidbacken, stukat fötterna, slagit i ländryggen i en rot i en hal nerförsbacke, ramlat av en mekanisk tjur osv.

Tårtkalas när EA plussar låter suveränt!!! Och maskerad när Lappis plussar (ej X) är ju redan inplanerat... Vad gör vi när Nenne plussar??? Det där firandet av kanylballens dag blir det ju inte så mycket med... Annan plan?

Blir också gärna bjuden på AM:s champagnemottagning, har nog några klänningar som inte skäms för sig. Även om den lilla svarta saknas fullständigt i min garderob, har däremot letat länge efter en liten röd sak...

Nenne: Allt som kan hända på vägen - jo tack, de där tankarna ger just nu mig mardrömmar på nätterna. Huuuh. MA är nog min största rädsla just nu, att fostret slutar utvecklas men man tror att allt går som det ska. MF är ju också jättehemskt, men i alla fall så vet man ju då. Skillnaden rör sig ju om grader i helvetet, iofs, men ändå bättre att veta...

Nåja, ska ta upp mina nojor på hälsosamtalet med BM i em. Ska också kolla upp möjligheterna till KUB/NUPP-test. Annars får det bli en tripp till Götet för att testa

För övrigt är det FREEEEDAAAAG! Och lillsyrran kommer på besök i helgen. Hon ska använda mig som testobjekt. Och ifall någon nu tycker synd om mig, så kan jag säga att hon pluggar till SPA-terapeut. Och jag är gääääärna testobjekt till någon nice ansiktsbehandling eller så...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare