• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

nenne - jag fick 30 gratisdagar på lynda.com med min installation av Adobe 9.0. Men man kan köpa in sig där med, lite osäker på kostnaden. Fast det är internetbaserat och på engelska förstås.

Vill du gå photoshop så rekommenderar jag åter högskolekursen som går i höst. Mer info på moderskeppet.se

Ore - vi har sparat lite finare vin sen innan jag blev gravid förra gången. Dumt om det blir stående 2 år till...

• _koko_

www.konradssonskakel.se hade rätt mycket bra bilder på sina kakel.

Hej förresten. Idag är febern äntligen nere på 38.2 och conny mycket piggare, skööönt!

Vill även jag äta EAs tårtor, nästan lite tortyr att skriva så ingående om det i tråden.

Välkommen nya smygläsaren, kul!

Telis - Vink vink! Håller tummarna för spikmattan! Tänkte förresten på det som liten (tror jag?) skrev om att operera bort hela paketet för att slippa endo. Det värsta är att det inte alltid gör att smärtan försvinner... Det räcker tydligen att litelite missas för att sjukdomen ska finnas kvar. Undrar hur en sån operation skulle funka på mig t ex, som har en bred sammanväxning mellan tarm och livmoder, det gick inte att lossa den utan att riskera att skada tarmen, dvs skulle jag operera bort livmodern skulle jag kanske bli tvungen att ta en bit av tarmen också för att bli av med allt?! Nä, jag får nog hoppas på att graviditeterna och kostomläggningen gör sitt nu och att endon inte kommer tillbaka.

• nennesjuttioåtta
    _koko_ skrev 2009-03-27 13:12:38 följande:
    nenne - Den här brunguldskimrande mosaiken har vi i vårt biorum, grymt snyggt tyker vi, såklart. (badrumsbilden, bästa bilden google hittade)www.familyliving.se/bloggare/husmusen/2008/08...Nu undrar du förstås varför vi har kakel i vårt biorum, och det kan du fortsätta undra.
    JAAAden där mosaiken såg jag på ett av hotellen vi bodde på i Thailand! I love it!!! Jag hade faktiskt funderingar på den.

BRAAA!!

Ja, jag ska inte fråga men jag drar mina egna slutsatser. Jag tror ni kollar på konstiga vuxenfilmer och måste spola av väggarna snabbt och lätt färdigbrett. Det var ju inte så svårt att gissa, faktiskt.

Liten
    aha... ska kolla upp det där. Jag jobbar ju iofs redan i de programmen så jag kan ju en del redan men vore skönt att kunna få spetsen också för ibland undrar man ju om det inte finns eklare sätt att göra saker på.
  • nennesjuttioåtta

Gött att febern går ner på Conny!!

• Ore

Jag tycker ju då att glaskakel är det ballaste man kan ha! Men kondradssons varianter är snordyra, golvabia har dock till vettigare priser.

Sedan finns det rätt coola mönstrade kakelplattor... Det kan också bli häftigt att ta tre-fyra olika färger och blanda hej vilt (det tycker dock inte andra halvan av vår husstyrelse hemma).

Fashion från Höganäs, speciellt de hexagonala plattorna tycker jag är supercoola! (min dator vill visst inte gå in och kolla närmare, så att jag kan länka). Även Aschanti (sidan efter i katalogen) är häftigt, liksom Matrix (några sidor senare). Och hydra!

Märks det förresten att det är Höganäskatalogen som jag nästan kan utantill vid det här laget?

• Liten med Mindre

Hmmm...undrar om koko och koko-mannen har ett fint litet pentry/bar-del i biorummet??

Eller bara en liten vask för överbliven cola, med stänkskydd i mosaik?

Eller kanske avtvättbart bakom duken när publiken kastar ruttna tomater vid dålig film?

• Liten med Mindre

Märker att jag är mer försynt än nenne i mina spekulationer kring kokos bio. Så oväntat! :-O

• muggles

En sak jag funderat på flera ggr: hur kommer det sig att spåtanter och medier kan tala om tex begynnelsebokstaven på folk och företag men inte hela namnet? Det är ju såklart ett trick för att man själv ska hitta ngt det passar på (tex associera Livia till heltidssysselsättning ). Nä spåtanter - vik hädan!

Liten: vi kan väl noja tillsammans nästa BIM?! Vi är ju några som cyklar ganska tätt nu, det är ju kul iaf!

• Liten med Mindre

Muggles - jag ska noja med dig. Nästa ÄL inträffar dock när jag har tänkte fixa ögonen. Får se hur sugen man är då. Eller - sugen behöver man väl inte vara i barnfabriken. Lite försiktiga sänglekar utan våld o svett...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare