• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telemarkgrrl

nenne -

AM -

Jag tror att gosnosen gjort tre försök också. Det är verkligen inget 75%-igt resultat här.

• Fru E

Att ha bärsele/sjal är himla praktiskt lätt att ha med barnet överallt och det känner sig i tryggt förvar. Min brorsdotter som kom 2 månader för tidigt levde nästan i bärsjalen den första tiden när de var hemma, smidigt att ha henne där eftersom hon var så liten.

Ore-försök att njuta lite med

• Liten med Mindre

Telis - du är inboxad.

Spännande med spikmatta - berätta gärna när du prövat!

• fru AM

Bärsele/sjal: fast vi får se om det funkar: Sonen vägrade åka vagn de första tre månaderna - skulle bara bäras omkring. Livia vägrade i sin tur att åka bärsele - hatade att vara så nära och osjälvständig och instängd. Ville mycket hellre ligga på en filt/i vagnen och kunna titta på folk. Vi får se vilken sort lillebror är.

Spikmatta ska jag också köpa efter förlossningen! NU tror jag att jag skulle bli spetsad ... Ställde mig på vågen igår, tänkte att jag har nog inte gått upp så mycket eftersom alla säger att jag är så smal och bara blivit stor över magen - till skillnad från förra graviditeten då jag såg ut som åtta ihoplimmade pilatesbollar. Hmmm ... 16 kilo!!! Var sitter de? Visserligen har tuttarna blivit större men knappast ett par kilo vardera ... Vätska? Jo men var sitter den då? Mysterium!

• Ore

Jodå, jag njuter för det mesta. Utom när jag är som mest illamående (t.ex. igårkväll). Å andra sidan så känns det som att när jag är illamående så känner jag mig som mest gravid, så då känns allt mer ok.

De här små illvilliga tankarna om MA och MF dyker bara upp litet då och då, och jag försöker slå bort dem så snabbt det går. Och samtidigt har jag tänkt igenom "worst case scenario", och det känns ändå inte så illa. Nu vet jag ju att jag kan bli gravid i alla fall, och det är ju ett bra steg på vägen...

Kan också tillägga att jag ägnar betydligt mycket mer tid att surfa på barnvagnar, mammakläder och annat sånt, och dagdrömma mig framåt i tiden... Så jag tror att jag är rätt positiv för det mesta

• muggles

Jag tycker bärsele verkar mer praktiskt om man inte vill ha en snedfördelning av ryggen. Det finns ngn som heter Ergobaby el ngt sånt. Jag funderar på att det vore praktiskt om man får en tvåa (vi anv ingen när Moa föddes) för då vill man kanske ha två händer fria till att fixa med Moa.

• fru AM

Muggles: Ergo baby verkar jättebra! Men nu har jag två babybjörn och en drottning enar (och bara en bebis i magen) - men det är klart, funkar ingen av dem så ska jag nog testa ergobaby!

• fru AM

Ore: Så skönt att de positiva tankarna överväger! Det har de gjort för mig först denna sista graviditet - så BRA JOBBAT!

• Telemarkgrrl

Ja, jag berättar mer om spikmattan när jag har provat. Jag hoppas mycket på den, den kan ju vara härligt med sånt där som gör ont-skönt.

AM, det blir KB imorgon istället för Jacobs. Bara så att du vet om du nu undrade.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare