• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Telis - hur känns det själv ... våren och sommaren börjar ju närma sig och kanske ringer de snart och säger att det är er tur.

• Lapinette

Och Cissi din lilla optimistiska spåtant ! Här blir det EN unge och den kommer om ca 2-3 år med sneare ögon än de blivande föräldrarna ... ja maken har lite snea ögon han med. Tror han också har lite Asienblod i sig (en av hans släktingar, på hans mammas sida hittades ute på kyrktrappen ... så där vet de inte ursprung).

• Fru E

Här blir det antagligen en liten rödtott när det är dags eftersom maken är rödlätt och blir röd som en kräfta i solen

• FruCicci

lappis, var det inte någon spåtant i din franska familj som sa att du skulle få barn i december, hon kanske bara hade fel på antal barn och vilket år

• Lapinette

Hon (makens mormor) säger fortfarande till honom att han kommer att bli pappa ... fast då inte med vem . Min make vill inte höra talas om hennes spådomar och skakar bara på axlarna och säger att pappa kommer jag att bli hur som helst.

• Grodan12

Här vaknade jag också till en massa snö, vill ju ha vår nu! Snön är dock på väg bort med ganska bra hastighet.

Hoppas du får komma igång snabbt nu med IVF Nenne, rent statistiskt borde det ju fungera på en gång!

Spikmatta låter spännande, på vilket sätt ska det vara bra?

Ore: Jag har en Beco, är jättenöjd med den.

Det lät som en spännande resa Cicci, tur du kom hem...

• nennesjuttioåtta

just det, jag läste om Gosonsen Sa-resa. Ååååh det verkar ju som stället på jorden man msåte besöka. Men då måste man väl göra en sån där tur som ni andra gjort? Vi är så hariga. Thailand var OK att göra så i, men resten verkar läskigt.

Menskopp is the shit! Fast inte just nu eftersom det inte kommer så mycket blod *squiiieeeeeek* och jag inte har några trosskydd med mig. Det bästa tycker jag, är att man kan sova i den utan att riskera något eftersom nattbindorna är gigantiska eller också läcker man blod upp till där röven blir rygg. Men det är ju lite meckigt. Fast jag känner mig apduktig som dels inte bygger på sopberget och dels höll mitt löfte om att jag inte skulle köpa några mer tamponger och bindor på läääänge (fast tanken var ju att jag skulle vara gravid).

Lappis
    spåmormor vet säkert vad hon pratar om. Men har lite svårt med finliret gälland tidpunkten kanske.

• Lapinette

Jag läkte ut på vår fina ljusbeiga soffa i förrgår . Maken googlade och vi hittade värsta mirakelmedlet mot blod. Citron och bubbelvatten. Så nu är vår soffa som ny igen .

Jag borde nog ha provat menskopp som använt bindor i typ 3 månader ... fast för det mesta så klarade jag mig med vanlig trosskydd. På natten måste jag ha tampong + binda. Jag är på dag 3 idag och blöder fortfarande mängder.

• Lapinette

Tror att mormor ska gå till en annan spåtant som verkligen vet hur man läser korten! Man kanske skulle gå iväg och bli spådd så man vet om man ska slänga ut ytterligare 8 500 kr per embryo eller göra någor roligare för pengarna.

• nennesjuttioåtta

jag har blivit spådd men det var så jäkla länge sen och jag var ganska restriktiv med vad jag ville veta så det var nog inte så lätt för spådamen ifråga.
    Dock sa samma spådam till en vän till mig att hon kommer att träffa en xxxxx xxx x xxx man som heter Xxxxxx (!) och det gjorde hon också, visserligen 10 år senare men nu har de barn (natuuuurligtvis ) och lever happy famliy. Så visst kan det funka.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare