• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

nenne -
    Själv var jag på Yoga och vred kroppen halvt ur led. Tur att man dansat halva sitt liv så man är någorlunda mjuk och har lite balans.

• Ore

Nenne: Sådär brukar jag också känna mig på Aerobics-pass... Därför håller jag mig till Boxercise, bodypump eller cirkelträning...

• nennesjuttioåtta

telis
    ja jösses, tråden statistik är ju inte särskilt uppmuntrande, men bara för det behöver det inte betyda att nästa gång blir det ett kanonskott rät tupp i tjottafräsen som inte trillar ut efter 14 dagar. Fast man önskar ju att det blev ändring på det.

• Fru E

Nenne-*fniss* sådana människor är så roliga att titta på när de tränar för första gången livar upp passet för oss andra

Jag kör en blandning av spinning, step och powerpass. Måste verkligen ta tag i det nu men har prioriterat gästrummet ett par veckor

• nennesjuttioåtta

åååh om jag ändå hade kunnat dansa, DET är något jag ångrar att jag inte börjat på (fast det gjorde jag, men enda alternativet då var gammeltjo och hur ofta utnyttjar man DEN kunskapen?!?!) Det ser så himla kul ut, men sen när man väl står där och känner sig som en ... KILLE (eller som när jag tog med P på friskisgympa, AAAAAAhahaha förlåt älskling, men det var HYSTERISKT roligt!), eller Televinken på elstängslet, då känns det inte lika kul.

• Lapinette

Lyckade IVF'er
    Koko - på försök 1
    Clownis - på försök 1

Misslyckade IVF
    Telis - 3 försök
    gosnosen
    Lapinette - 3 försök + 1 FET
    Frejis - 2 försök

• Fru E

Nenne-jag tog med mig maken på ett vanligt gympapass när vi bodde i Lund, gudars va roligt jag hade åt honom

Men nu har ju Frejis lyckats au naturel

• fru AM

Hej - vilket trevligt fredagsbabbel i tråden!

Välkommen Brunetten - alltid roligt men nykomlingar!

Kul att se Telis här också - jag har saknat dig! Håll lilla svarta redo, när som helst händer det att jag vill ha cocktailparty ... fast kanske inte närmsta månaderna förstås

Liten: illamåendet höll i sig igår men i går kväll knaprade jag tuggtabletter mot halsbränna som BM rekommenderat: Gaviscon. Så i natt sov jag liggandes i sängen mycket skönare!

Har fått kontakt med en tjej som börjat tillverka en ny typ av bärsjal/bärsele (www.drottningenar.se) och jag har fått ett ex för att vara testpilot - det ska bli kul. Jag har så svårt att fatta bara att jag kommer kånka runt på en bebis- utanpå magen - om en månad ungefär. Har ju kejsarsnittstid om exakt en månad!

• Lapinette

Visst men inte genom IVF. Detsamma gäller min kollega. Hon gjorde 4 IVF varav det sista ledde till missfall. Sen blev hon gravid på naturlig väg.

• muggles

Nenne: jag har inte vågat mig in på Aerobic ännu. Step är ngt enklare, där går det faktiskt att hänga med.

Lappis: ja jag tänkte på dig i samband med korall, att det skulle funka. Man måste ha mkt färg i sig själv om man ska kunna bära upp den färgen, inte vara en beige blekfis som jag. Öht tycker jag det var mkt beige, blekblått, gammelrosa. Jag vill ha FÄRG! Mexx är inte riktigt min stil, lite för damigt. Ska ta en titt på Twist&Tango bla imorgon.

Ore: den där rädslan för MA känner jag igen. Hade jag också, särskilt som jag knappt kände att jag var gravid den första tiden. Men min BM sa att för varje vecka som går så är det säkrare än veckan innan. Så i v7 är det säkrare än i v6 osv. Du får tänka så, det är nog enda sättet. Slösa inte bort graviditeten och glädjen över den med att vara orolig hela tiden (om du kan).

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare