• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Lappis: annat husmorsknep mot blodfläckar: mortla en treo (acetylsalicylsyra) med LITE kallt mineralvatten och gnugga på fläcken. Såg på "Rent hus" förra veckan (som f ö är världens äckligaste program, slår Fear Factor mer hästlängder).

NÄE vad jag är trött på att vara hemma med "sjukt" barn. Hon är vrålpigg och uttråkad hon också. I morgon bör hon vara smittfri pga penicillinet så på måndag blir det dagis!

• fru AM

Apropå spåtant: JAg gick till ett medium en gång för rätt länge sedan och då dök det upp ett gäng avlidna släktingar som berättade saker som de tyckte om mitt liv ... Bl a ansåg sig min gammelfaster veta att det jobb jag hade då inte skulla vara så länge (företaget konkade 2 månader senare - det kunde inte mediet veta!) och att min nästa heltidssysselsättning skulle vara på ett företag med begynnelsbokstaven L ... Jag har inte haft ngt fast heltidsjobb efter det - men insåg häromdagen att hon (anden) kanske menade Livia ... Minns när jag satt o ammade på BB o funderade på namn att det kändes väldigt viktigt för mig at namnet skulle börja på L - även om jag helt hade glömt "spådomen" då.

Flummigt va!?

• Liten med Mindre

Fredagsflum - wow!

Lunchen avklarad, nu ska jag bara härda ut 2 timmar till. Sen är det fika och frisör. Är så omotiverad av att inte inkluderas i de allmäna prioriteringsplanerna. Ibland vill jag bara att någon säger åt mig vad jag ska göra - andra dagar är det bra som det är - jag pillar med vad jag tycker behöver göras. Men så värst utvecklande är ju inte det.

Får fortsätta utveckla mig med min illustratorkurs jag fick gratis av Adobe.

• Liten med Mindre

Förresten - BOM väntar i helgen - har inte riktigt haft lust mellan magsjukorna senaste månaden.

Men efter påsk bär det nog av på karusellen igen. Iiii! Inser att jag inte orkar vänta på att hinna dyka några gånger först. Blir det ingen bebis så hinner jag dyka - annars inte.

Men det börjar bli dags att korka upp det fina vinet hemma - KANSKE bara en månad att tömma förråden.

• Liten med Mindre

Eller så sitter jag här kanonfull på fint vin om en månad, och jagar upp mig över falska symptom och BOM, och att behöva gå och köpa nytt vin för kommande månad.

• Liten med Mindre

Ska nog vara taktisk och plocka ut vinet ur skåpet - så att vi ser vad vi har att smaka på. Nästan så att jag glömt...

• Liten med Mindre

Förstås inget som passar till fisk o räkor ikväll - utom en champagne som är trist att korka upp själv.

• Ore

*fnissar litet åt Litens tankar kring vin*

Själv får jag nog frossa i choklad istället... Vinflaskorna får ligga till sig litet!

• nennesjuttioåtta

nyvaken!

Jösses vad bra jag är på att nicka till på lunchen! 30 minuter är väl lite i överkant på powernap, kanske. *mosig i ansiktet*

Liten
    mmm,, jag skulle också behöva gå lite kurser på adobe!

• nennesjuttioåtta

heyyy förresten, ni påhittiga brudar! Vi ska göra i ordning en liten toalett i källaren, och tänkte gå loss på lite ballt kakel. Har ni några idéer? Det blir några väggar som är putsade men ... go bananas!! (detta förslag har inte förskansats hos övriga styrelsemedlemmar i Huset)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare